بین الملل

عملیات روسیه در دونباس کُند شده است

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد؛

بخش اطلاعات نظامی ارتش انگلیس در پیامی مدعی شد که ارتش روسیه از برنامه زمانبندی عملیات خود در شرق اوکراین عقب افتاده و بعید به نظر می رسد تا یک ماه آینده پیشروی قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه در پیامی توییتری مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین (شامل جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک») «شتاب خود را از دست داده و به طور قابل توجهی از برنامه عقب افتاده است».

در ادامه این پیام آمده است: در شرایط کنونی، بعید است که روسیه سرعت پیشروی خود را طی ۳۰ روز آینده به طور چشمگیری افزایش دهد.

این مسئله در حالی است که پیشتر نیروهای اوکراینی مدعی شدند که در روز جمعه، از تلاش روسیه برای عبور از رودخانه ای در دونباس جلوگیری کرده اند.

روز گذشته، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور تعداد شش منطقه مسکونی را از نیروهای روسی پس گرفته اند که در مجموع از زمان آغاز درگیری‌ها، شمار مناطق آزاد شده به یک هزار و ۱۵ می‌رسد. مشخص نیست که این مناطق مسکونی دقیقاً چه مقدار از قلمرو این کشور را تشکیل می‌دهند.

اظهارات رئیس جمهور اوکراین در مورد دستاوردهای ارتش این کشور در درگیری‌ها با روسیه در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز «اولکس رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که این کشور در حال ورود به مرحله طولانی درگیری با روسیه است.

در همین رابطه، اخیرا «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در کنگره این کشور اعلام کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این باور است که عملیات نظامی روسیه در اوکراین احتمالاً در ماه‌های آینده غیر قابل پیش‌بینی‌تر و شدیدتر خواهد شد.

هاینس افزوده بود که هدف پوتین البته فراتر از شرق اوکراین است. وی ادامه داد: حتی اگر آنها موفق باشند، مطمئن نیستیم که نبرد در دونباس به طور مؤثر به جنگ پایان دهد.

ادعاهای فوق در حالی مطرح شده اند که روسیه عملیات نظامی خود را در شرق اوکراین و هچنین جنوب این کشور متمرکز کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا