بین الملل

عملیات مشترک روسیه و سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب و حلب


مواضع گروه‌های تروریستی در استانهای ادلب و حلب سوریه، امروز، هدف بمباران نیروی هوایی ارتش روسیه و توپخانه‌ ارتش سوریه قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه، صبح امروز تروریست‌های «جبهه النصره»، شهرک «جورین» در حومه «حماه» سوریه را هدف خمپاره قرار دادند،  پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی بر فراز ادلب و حومه آن و حومه شمالی حلب آغاز شد.

به اعلام منابع محلی، پاسخ به این حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها با توپخانه سنگین ارتش سوریه آغاز شد و محورهای حومه غربی حلب و محورهای جبل الزاویه در جنوب ادلب هدف قرار گرفت. سپس نیروی هوایی روسیه وارد میدان شد و جنوب ادلب را بمباران کرد. 

کانال تلگرامی صابرین نیوز، با انتشار این خبر، تصاویری از بمباران اطراف شهرک «سرجه» در جنوب ادلب را منتشر کرد. 

 

 

سپس اعلام شد که هنگ توپخانه ۱۳۵ لشکر ۱۱ ارتش سوریه، به عنوان نیروی کمکی به منطقه حلب اعزام شده است و چندین تیپ و گردان ارتش سوریه خود را به ادلب رسانده‌اند و پرواز پهپادهای شناسایی و جنگنده‌های روسیه افزایش یافت.

 

 

برخی منابع محلی از احتمال عملیات در مسیر بزرگراه راهبردی M۴، خبر می‌دهند.

رسانه‌های سوری از حملات توپخانه‌ای شدید ارتش این کشور، علیه مواضع گروه‌های تروریستی در محورهای السرمانیه و الرویحه سرجا در جبل الزاویه در جنوب ادلب و محورهای الاتارب و کفر تعال در غرب حلب خبر می‌دهند.

نیروی هوایی روسیه با همکاری ارتش سوریه، چند روزی است که در حال بمباران مواضع تروریستهای «هیئة تحریر الشام» در استان ادلب واقع در شمال این کشور و حومه «اللاذقیه» است. تحریرالشام نام ائتلاف تروریستی است که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

«اولِگ گورینوف» معاون مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه، شب گذشته (دوشنبه، ۲۶ ژوئن)، درباره عملیات نیروی هوایی روسیه علیه مواضع و سنگرهای گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب و نیز برخی مناطق در حومه «اللاذقیه» توضیح داد:  در این حملات، ۴ پست فرماندهی و انبار تسلیحات گروه‌های تروریستی منهدم شده و ۶۵ تروریست نیز از پای درآمدند.

دلیل تشدید حملات علیه مواضع تروریست‌ها در شمال سوریه، افزایش حملات این تروریست‌ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و راکت‌اندازهای چندگانه اعلام می‌شود. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا