بین الملل

فارس من| نمایشگاه جنایات گروهک تروریستی تندر در خارج از کشور برگزار شود


جمعی از کاربران فارس من در کمپینی خواستار برگزاری نمایشگاهی از جنایات گروهک تروریستی تندر و سرکرده این گروهک درتعدادی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی خواستار برگزاری نمایشگاهی از جنایات گروه تندر و «جمشید شارمهد» سرکرده این گروهک در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شدند.

در این کمپین درخواست شده که نمایشگاهی از جنایات گروهک تروریستی تندر و «جمشید شارمهد» سرکرده این گروهک تروریستی در سفارتخانه‌های ایران در آلمان، اندونزی، مالزی، تایلند، کشورهای آفریقایی و انگلستان برگزار و از گروه‌های صلح‌طلب و ضد تروریست برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آید.

به گزارش فارس، ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ وزارت اطلاعات از دستگیری «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر خبر داد. در پرونده این گروهک جنایت‌های بسیاری از جمله بمب گذاری در «حسینیه سیدالشهدای شیراز» و قصد انفجار «سد سیوند» شیراز مشاهده می‌شود و بمبگذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار بود و در پی آن افراد زیادی شهید شدند.

اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) پس از اتمام رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات، دادگاه انقلاب تهران جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر را به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم کرد. این حکم با واکنش آلمان روبرو شد و وزارت خارجه آلمان سوم اسفند ۱۴۰۱ و در پی اعلام حکم اعدام برای جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر، کاردار جمهوری اسلامی ایران در این کشور را احضار و دو کارمند سفارت ایران را در اعتراض به این حکم برای این تروریست که تابعیت آلمانی هم دارد، عنصر نامطلوب خواند و از این کشور اخراج کرد که البته با واکنش ایران مواجه شد و پس از آن بود که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه از اخراج دو دیپلمات آلمانی بعنوان عنصر نامطلوب در پی اقدامات مداخله جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری اسلامی ایران، خبر داد و با اشاره به احضار سفیر آلمان توسط مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه و ابلاغ تصمیم اتخاذ شده، افزود: جمهوری اسلامی ایران در قبال زیاده خواهی‌ها، مقتدرانه عمل خواهد کرد.  

«مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه ششم اردیبهشت ماه درباره آخرین وضعیت پرونده جمشید شارمهد،گفت که: «حکم فرد مورد نظر در دیوان عالی کشور تایید شده و پس از ابلاغ به دادگاه، اقدامات اجرایی متعاقبا صورت خواهد پذیرفت.» این اظهارات باز هم با واکنش آلمان‌ها روبرو شد و وزیر خارجه آلمان با دخالت در امور داخلی ایران از سرکرده این گروهک تروریستی و ضد انقلاب حمایت کرد. ناصر کنعانی هم در واکنش به این اظهارات مداخله جویانه با بیان اینکه در مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچکس اجازه نخواهیم گرفت، خطاب به مقامات آلمان گفت: به دنبال اعطای پاداش به تروریست‌های کودک کش نباشید.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا