بین الملل

فرستاده سازمان ملل: فرصت زیادی برای پایان جنگ یمن وجود دارد


فرستاده سازمان ملل در یمن تأکید کرد که فرصت‌ زیادی برای پایان دادن به درگیری در این کشور که از هشت سال پیش آغاز شده، وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در یمن با ارائه گزارشی در نشست شورای امنیت درباره تحولات یمن، در خصوص پایان جنگ در یمن ابراز خوش‌بینی کرد.

وی گفت: «دلایلی برای خوش‌بینی وجود دارد و به عقیده من از هشت سال پیش تاکنون شاهد چنین فرصت جدی برای پایان دادن به درگیری نبودیم اما با این حال چنانچه طرف‌های یمنی گام‌های جسورانه‌تری برای دستیابی به صلح برندارند، این روند ممکن است تغییر کند».

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، گراندبرگ گفت که با طرف‌های یمنی برای تعیین گام‌های بعدی برای دستیابی به آتش‌بس دائمی و فعال‌سازی روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل در تماس بوده است.

وی تأکید کرد: «هر گونه توافق جدید در یمن بایستی گام روشنی به سمت روند سیاسی به رهبری یمن باشد و پایبندی قوی طرف‌ها برای دیدار و مذاکره با حسن نیت را تضمین کند».

فرستاده سازمان ملل در یمن همچنین گفت که عملیات آزادسازی نزدیک به ۹۰۰ اسیر یمنی، امید و آرزوی یمنی‌ها برای آزادی خویشاوندانشان در آینده را زنده کرد.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا