بین الملل

فرصت‌طلبی نتانیاهو؛ توسعه شهرک‌سازی در پاسخ به عملیات مقاومتی


نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قصد این رژیم برای ساخت هزار واحد مسکونی جدید در شهرک «عیلی» کرانه باختری در پاسخ به عملیات مقاومتی اخیر در مجاورت آن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه (۲۱ ژوئن) در بیانیه‌ای اعلام کرد تل‌آویو قصد دارد هزار واحد مسکونی جدید در شهرک «عیلی» در کرانه باختری اشغالی بسازد و این اقدام را پاسخ به عملیات مقاومتی اخیر فلسطینیان در مجاورت آن خواند که منجر به کشته شدن چهار صهیونیست شد. 

به گزارش رویترز، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات درباره جدول زمانی اعلام کرد «نتانیاهو و بزالل اسموتریچ (سیاستمدار راستگرای تندرو و وزیر دارایی در کابینه ائتلافی اسرائیل) توافق کردند فوراً این طرح را پیش ببرند».

این تصمیم در حالی است که جامعه بین‌المللی به طور قاطع با شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی به عنوان مانعی برای صلح مخالف است و حتی آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره پروژه‌های شهرک‌سازی جدید هشدار داده است. 

دیروز، سه‌شنبه رسانه‌های عبری از کشته شدن چهار صهیونیست شهرک‌نشین در عملیات تیراندازی فلسطینی‌ها در نزدیکی پمپ بنزین شهرک اشغالی عیلی واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند؛ بر اساس گزارش‌ها، چهار صهیونیست دیگر هم در این عملیات زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در واکنش به عملیات‌ جدید مقاومتی در سرزمین‌های اشغالی توئیتی تهدیدآمیز منتشر کرد. او در صفحه رسمی خود در توییتر علی‌رغم شکست‌های امنیتی مکرر نوشت: اسرائیل طی چند ماه گذشته ثابت کرده بدون استثنا با تمام عاملان عملیات تسویه حساب کرده و هرکسی را که به آن آسیب می‌زند، یا می‌کشد و یا زندانی خواهد کرد.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا