بین الملل

فروش ستارگان آسمان/ قیمت‌ها از ۳۰ دلار شروع می‌شود

در عربستان؛

شرکت‌ها و سازمان هایی در عربستان، اخیرا اقدام به فروش ستاره و نامگذاری آن به نام مشتری کرده‌اند که این امر، واکنش شورای علمای ارشد سعودی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، شرکت‌ها و سازمان‌هایی در عربستان، اخیراً، اقدام به فروش ستاره و نامگذاری آن به نام مشتری با قیمت‌هایی از ۳۰ دلار به بالا کرده اند.

بر اساس این گزارش، این ایده با استقبال برخی در شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابتکار در هدیه دادن مواجه شده است، اما برخی دیگر به شدت از آن انتقاد کرده اند و آنرا تجارت خیالی و فروش آنچه مالک آن نیستند، عنوان کرده اند.

یک شرکت در عربستان شیوه جدیدی از بازاریابی برای کسب و کار خود در پیش گرفته است و آن هدیه دادن ستارگان به برخی شخصیت‌ها و ثبت به نام آنها به عنوان نوعی هدیه است.

این موضوع واکنش شدید اللحن یکی از اعضای شورای علمای ارشد عربستان را به همراه داشته است.

شیخ عبدالله المنیع، عضو شورای علمای ارشد عربستان فتوایی درخصوص «فروش ستاره در آسمان» و نامگذاری آن به نام خریدار صادر کرد.

وی در این فتوا، این اقدام را حرام، ظلم، افترا و تجاوز خواند.

وی در گفت وگویی با روزنامه عکاظ عربستان گفت که فروش ستارگان و ادعای نامگذاری آن به نام خریدار، بدترین نوع باطل به شمار می‌رود.

المنیع افزود: ستارگان از آن خدا هستند و در فروش، فروشنده باید مالک شیء باشد و این افراد ناچیزتر از آن هستند که چیزی از ملکوت خداوند را صاحب باشند و این فروشندگان از بزرگترین دجالان و فریب کاران و اقدام آنها حرام است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا