بین الملل

فیدان: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند

در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه بلغارستان؛

وزیر خارجه ترکیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه بلغارستان
مدعی شد که عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا باعث ایجاد فرصت‌هایی جدید برای بروکسل و منطقه خواهد شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه‌ شنبه در نشست خبری مشترک با ماریا گابریل، معاون نخست‌ وزیر و وزیر خارجه بلغارستان در آنکارا اعلام کرد: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باعث ایجاد فرصت‌ هایی جدید برای اتحادیه اروپا و کل منطقه خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به آغاز روندی جدید میان آنکارا و بروکسل، ادعا کرد: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا فرصت‌ های جدیدی را برای اتحادیه و همچنین برای منطقه فراهم می‌ کند. امیدوارم رهبران اروپایی تا دیر نشده از این فرصت جدید استفاده کنند!

هاکان فیدان با بیان اینکه به نظر آنکارا عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باعث تقویت موقعیت این اتحادیه در مناسبات جهانی خواهد شد، گفت که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین رویکرد و دیدگاهی نسبت به عضویت ترکیه ندارند.

فیدان در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر در جزیره قبرس و دخالت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در عملیات عمرانی ساخت یک جاده در جمهوری تُرک قبرس شمالی، افزود: معتقدیم که سازمان ملل در حادثه پروژه جاده پیله- یغیتلر در جمهوری تُرک قبرس شمالی بی‌ طرفی خود را کنار گذاشته است؛ ترکیه قاطعانه از موضع برحق جمهوری تُرک قبرس شمالی حمایت می‌ کند.

از سوی دیگر، معاون نخست‌ وزیر و وزیر خارجه بلغارستان در نشست خبری مشترک با هاکان فیدان در آنکارا در خصوص عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: ترکیه در روند عضویت در اتحادیه اروپا قرار دارد و بلغارستان به عنوان عضو این اتحادیه از این طرح حمایت می‌ کند.

وی با اشاره به زمان مهم این سفر، گفت: همانطور که وزیر خارجه ترکیه اذعان داشت، چالش‌ های جدی پیش رو داریم؛ در نتیجه فرایندهای ژئوپلیتیکی، مشکلات جدی پیش روی ما قرار دارد. کشورهای همسایه و اعضای ناتو به عنوان شرکای راهبردی ترکیه و بلغارستان در درجه اول مسئولیت برقراری و حفظ امنیت در منطقه دریای سیاه را برعهده دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا