بین الملل

قاطعانه از دولت مستقل به مرکزیت قدس و آرمان فلسطین حمایت می‌کنیم

اردوغان در دیدار با محمود عباس مطرح کرد؛

رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس تشکیلات خودگردان با تاکید بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شرقی گفت: با تمام توان از آرمان فلسطین حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهوری ترکیه در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آنکارا تاکید کرد که یگانه راه عادلانه صلح و ثبات دائمی در منطقه تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی و بر اساس موازین سازمان ملل و مرز سال ۱۹۶۷ است.

آژانس خبری «آناتولی» سه شنبه شب گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با محمود عباس رئیس دولت فلسطین، طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مجتمع ریاست جمهوری «بش تپه» در آنکارا گفت: تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بر اساس پارامترهای سازمان ملل و مرزهای ۱۹۶۷، برای صلح و ثبات کل منطقه ضروری است.

اردوغان افزود: اقداماتی که هدفشان تغییر وضعیت تاریخی اماکن مقدس به ویژه مسجدالاقصی است را نمی‌پذیریم. اتحاد و آشتی میان برادران فلسطینی ما یکی از عناصر اصلی این روند است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه در دیدارهای امروز به تفصیل تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دادند، افزود: امروز ضمن تاکید بر توسعه روابط، مجدداً حمایت خود را از تقویت فلسطین و بهبود شرایط کنونی مردم آن تأیید کردیم.

اردوغان گفت: تحولات فلسطین را از نزدیک پیگیری می‌کنیم. ما عمیقاً نگران تخریب، گسترش شهرک‌سازی غیرقانونی و خشونت شهرک‌نشینان هستیم. تنها راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در منطقه، دفاع از چشم انداز راه حل دو دولتی است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه نشست مطبوعاتی مشترک با محمود عباس گفت: ما به دفاع از آرمان فلسطین به قوی‌ترین شکل ممکن ادامه خواهیم داد و از هر تلاشی برای افزایش امنیت و رفاه مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان در این نشست با ابراز همدری با شهدای ملت فلسطین نگرانی عمیق خود را از تعدی اشغالگران و تداوم شهرک سازی‌ها و خشونت شهرک نشینان اشغالی علیه فلسطینیان را ابراز کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا