بین الملل

قدرت و اتحاد گروه‌های مقاومت فلسطین در عملیات علیه رژیم‌صهیونیستی

«هاآرتص» اذعان کرد؛

یک روزنامه عبری زبان با بررسی عملیات موشکی اخیر نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به قدرت و اتحاد این نیروها و واکنش ضعیف ارتش این رژیم به عملیات مذکور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که جنبش حماس در تنش‌های اخیر، با نام اتاق مشترک نیروهای مقاومت در غزه بیانیه صادر کرده بود که بیانگر آن است که می‌خواهد خود را به عنوان تصمیم گیرنده در نوار غزه نشان دهد. به همین دلیل شلیک موشک‌ها از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی بعد از شهادت شیخ خضر عدنان با هماهنگی میان این جنبش و جنبش جهاد اسلامی فلسطین صورت گرفت.

این روزنامه عبری زبان نوشت، ارزیابی‌های یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در غزه و محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی جنبش درست از آب درآمد؛ آنها معتقد بودند که واکنش تل‌آویو به حمله موشکی نیروهای مقاومت محدود و مختصر خواهد بود. همین اتفاق نیز افتاد. جنبش حماس معتقد بود که باید به شهادت خضر عدنان واکنش نشان دهد.

در این گزارش تاکید شده است، درگیری‌های اخیر ۲۷ ساعت به طول انجامید و در نهایت با میانجی‌گری سرویس اطلاعات مصر به یک توافق ختم شد. در این درگیری‌ها دست کم ۱۰۰ موشک و خمپاره شلیک شده و ۳ صهیونیست مجروح شدند. یک فلسطینی نیز در نوار غزه به شهادت رسید و ۵ تن دیگر مجروح شدند.

هاآرتص در ادامه نوشت: کابینه کنونی به رهبری بنیامین نتانیاهو مانند کابینه‌های سابق، بیانیه‌ای در خصوص توقف درگیری‌ها صادر نکرد. این در حالیست که اسرائیلی‌ها بیانیه حماس و جهاد را دنبال می‌کردند. تنها طی ۴ ماه، یک حمله موشکی از غزه، لبنان و سوریه از یک سو و یک حمله موشکی دیگر از غزه علیه اراضی اشغالی صورت گرفته است.

این روزنامه نوشت: پیش از این عملیات از سوی فلسطینی‌ها به صورت فردی انجام می‌شد اما اکنون شاهد گسترده شدن ساختار گروه‌های فلسطینی هستیم.

پیش از این نیز، ارتش رژیم صهیونیستی به وجود نقص واختلال فنی در سامانه گنبد آهنین در جریان تنش نظامی اخیر با گروه‌های مقاومت فلسطین در پی شهادت «خضر عدنان» اسیر فلسطینی دربند زندان‌های رژیم اشغالگر اذعان کرده بود.

ارتش رژیم اشغالگر با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: در جریان شلیک موشک سه شنبه گذشته از غزه، نقص فنی در سامانه گنبد آهنین باعث شد تا موشک‌های منفجر شده در داخل شهر «سدیروت» رهگیری نشود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز با انتشار خبری مشابه نوشت که علی‌رغم آماده‌باش و آگاهی پیشین ارتش، اما گنبد آهنین فقط چهار موشک از ۲۲ موشک شلیک شده از غزه را منهدم کرد و این بار دومی است که این سامانه در ره‌گیری و انهدام تعداد زیادی موشک ناموفق عمل می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا