بین الملل

قدیروف: جنگ کنونی در اوکراین جنگ جهانی سوم است


رئیس منطقه خودمختار چچن گفت با توجه به اتحاد دشمنان روسیه، جنگ کنونی در اوکراین جنگ جهانی سوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رمضان قدیروف» رئیس منطقه خودمختار چچن گفت که جنگ کنونی در اوکراین جنگ جهانی سوم است.

وی در سخنانی گفت: «اگر در نظر بگریم که دشمنان روسیه کاملا با یکدیگر متحد شده‌اند، این بدان معناست که جنگ در اوکراین، جنگ جهانی سوم است».

قدیروف گفت که کشورهای بزرگ دیگر همانند چین، هند و پاکستان وارد درگیری‌های نظامی نمی‌شوند.

رئیس چچن اضافه کرد: «اگر به اوضاعی که در کشورهای اروپایی است بنگریم شاهد تظاهرات و مشکلات هستیم و مردم این کشورها، سران و رهبران خود را طرد می‌کنند حال آنکه ما کسی را طرد نمی‌کنیم و اوضاع آرامی داشته و مشکلی نداریم و رئیس جمهور روسیه نشست‌ها و دیدارهای خود را به صورت طبیعی انجام می‌دهد».

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا طی هفته‌های اخیر، حمایت نظامی و تسلیحاتی خود از اوکراین را به شدت افزایش داده‌اند.

دفتر ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس بعد از آن که متحدان لندن، آلمان، فرانسه و ایالات متحده هفته گذشته گفته بودند خودروهای زرهی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، اعلام کرد بریتانیا حمایت نظامی خود از کی‌یف را با آن‌ها هماهنگ خواهد کرد. 

سخنگوی سوناک گفت: «نخست‌وزیر تمایل شدید بریتانیا برای تشدید حمایت از اوکراین از جمله از طریق تهیه تانک‌های چلنجر ۲ و سیستم‌های توپخانه‌ای بیشتر را تشریح کرد».

چلنجر ۲ تانک جنگی است که برای حمله به سایر تانک‌ها طراحی شده و از سال ۱۹۹۴ در خدمت ارتش بریتانیا بوده است. طبق اعلام ارتش انگلیس، این نوع تانک همچنین در بوسنی و هرزگوین، کوزوو و عراق مستقر شده است. 

سخنگوی سوناک در ادامه گفت نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگوی تلفنی خود از سایر تعهدات بین‌المللی در این زمینه از جمله پیشنهاد لهستان برای ارائه تانک‌های لئوپارد استقبال کردند. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا