بین الملل

لاوروف: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین دروغ است

در مصاحبه با «سی‌بی‌اِس»؛

وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه‌ای تصریح کرد که اتهامات غرب پیرامون استفاده کشورش از پهپادهای ایرانی در اوکراین دروغ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: اتهامات آمریکا و غرب علیه روسیه مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین دروغ است.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اِس» در این باره افزود: در این خصوص هیچ ادله ای وجود ندارد. به ما نشان دهید که چه چیزی پیدا کردید. من کوچک ترین تردیدی ندارم که ناتوانی مشابه در اثبات آن وجود دارد. آنچه ما را متهم کردند این بود که از آن پهپادها برای حمله به اوکراین استفاده کردیم و عناصری از آن پهپادها وجود دارند که می توان این موضوع را اثبات کرد؛ اما این یک دروغ است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: آمریکا باید اقدامات نظامی را متوقف کند و قطعنامه‌ های آتش‌ بس را برای عادی‌ سازی اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) وتو نکند.

«سرگئی لاوروف» درباره سخنان ترامپ مبنی بر پایان دادن به درگیری ها در اوکراین طی ۲۴ ساعت افزود: ما در این مورد با او یا با هیچ فرد دیگری در ایالات متحده صحبت نکردیم.

وی همچنین در خصوص گزارشات پیرامون تبادل فناوری تسلیحاتی با کره شمالی گفت: در روابط خود با پیونگ یانگ هیچ کی از هنجارهای حقوق بین الملل را نقض نمی کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا