بین الملل

لاوروف: روسیه و آفریقا باید به دنبال کاهش تبادل یورو و دلار در تجارت مشترک باشند

لاوروف گفت، روسیه و شرکای آفریقایی در حال کار بر روی کاهش تدریجی سهم دلار و یورو در پرداخت‌های مشترک تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت: به طور حتم وضعیت ژئوپلیتیک فعلی مستلزم تنظیم خاصی در مکانیسم‌های تعاملی بین ماست؛ نخست، مساله تضمین لجستیک یکپارچه و تنظیم سیستم تسویه حساب‌های مالی برای ایمن کردن آنها از مداخله‌های خارجی است.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: مسکو با همکاری شرکای خود اقداماتی را برای افزایش استفاده از ارزهای ملی و سیستم‌های پرداخت انجام می‌دهد. ما برای کاهش تدریجی سهم دلار و یورو در تجارت متقابل در تلاش هستیم.
وی ادامه داد: روسیه حامی ایجاد یک سیستم مالی موثر، کارآمد و مستقل است که در مقابل تاثیر بالقوه کشورهای غیر دوست قرار می‌گیرد.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: توسعه مشارکت همه جانبه با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های اصلی سیاست خارجی روسیه باقی مانده و مسکو آماده توسعه بیشتر آن است. روسیه چیزی را به کسی تحمیل نمی‌کند و به دیگران نمی‌گوید چگونه زندگی کنند.
لاوروف ادامه داد: ما با احترام زیادی به حاکمیت کشورهای آفریقایی و حق مسلم آنها برای تعیین مسیر توسعه رفتار می‌کنیم. ما قاطعانه به اصل راه حل‌های آفریقایی برای مشکلات آفریقا متعهد هستیم.
لاوروف ۲۴ تا ۲۸ ژوئیه سال جاری میلادی به مصر، اتیوپی، اوگاندا و جمهوری کنگو می‌رود.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا