بین الملل

لاوروف: روسیه و ایران از رویکرد غرب ناراضی هستند


وزیر خارجه روسیه طی نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود، گفت که درباره سناریوهای حل بحران در سوریه، فلسطین، افغانستان و کشورهای قفقاز صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) به همراه «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود که به مسکو سفر کرده، در نشست خبری مشترک حاضر شد.

لاوروف در این نشست خبری با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه حمل‌ونقل کالا غیرقانونی است، گفت: «روسیه و ایران نارضایتی خود را از رویکرد غرب در برخورد با کشورهای جهان ابراز می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه از احیای روابط ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کند، اظهار داشت: «[با امیرعبداللهیان] درباره سناریوهای حل بحران در سوریه، فلسطین، افغانستان و کشورهای قفقاز صحبت کردیم».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ناتو در کنار اوکراین با مسکو می‌جنگد، گفت: «ما همچنین درباره مداخله غرب در جنگ اوکراین و حمایت آنها از رژیم کی‌یف رایزنی داشتیم».

لاوروف با تاکید بر لزوم اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران، تصریح کرد: «روسیه و ایران در این نظر که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، اجماع دارند».

 

 

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا