بین الملل

لحظه به لحظه با اوکراین؛ شهر «خِرسون» به تسلط روس‌ها درآمد


همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از شهری در جنوب این کشور، برخی منابع از بمباران و حمله موشکی به مقر وزارت دفاع و فرماندهی نیروی زمینی اوکراین در کی‌یف خبر دادند.

«بخش بیست‌ویکم گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد پنجشنبه به هشتمین روز خود نزدیک شده که کاخ سفید از تصمیم خود برای اعمال تحریم‌هایی علیه ۲۲ نهاد روسی مرتبط با بخش دفاعی روسیه خبر داد.

پیش از این نیز یک مقام آمریکایی به شبکه «الجزیره» گفته بود: «هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که روس‌ها بتوانند کی‌یف را، به دلیل مقاومت نیروهای اوکراینی، تصرف کنند. روس‌ها ممکن است به تخریب کی‌یف متوسل نشوند، زیرا اگر آن را کنترل کنند به زیرساخت‌های آن نیاز خواهند داشت».

بخش بیست‌ودوم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید:

۰۰:۳۰ – تسلط روسیه بر شهر «خِرسون»؛ بمباران ساختمان وزارت دفاع اوکراین

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از شهردار شهر خرسون نوشت: «نیروهای اوکراینی از شهر عقب‌نشینی کرده و نیروهای روسی بر خرسون مسلط شده‌اند».

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند ساختمان وزارت دفاع و فرماندهی نیروی زمانی اوکراین در کی‌یف هدف حملات موشکی و بمباران روسیه قرار گرفته‌اند.

 

منابع محلی در اوکراین نیز با انتشار تصویر بالا مدعی شدند: «ساختمان کارخانه شِوچنکو در خارکیِف هدف حمله نیروی هوایی روسیه قرار گرفته است».

۰۰:۲۰ – تعویق آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای آمریکا

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور موسوم به «مینوت‌مَن ۳» را که قرار بود هفته جاری انجام شود، به تعویق بیاندازد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در توضیح این اقدام گفت که آمریکا قصد ندارد فعالیت‌هایی انجام دهد که موجب سوءتفاهم بیشتر با روسیه شود.

۰۰:۱۰ – کاخ سفید می‌گوید آمریکا آماده تحریم نفت و گاز روسیه نیست 

کاخ سفید تأکید کرد که آمریکا هنوز آماده تحریم نفت و گاز روسیه نیست. واشنگتن با وجود این گفته که این گزینه هم روی میز است. 

۰۰:۰۱ – وزارت خارجه روسیه اخراج سفیر آمریکا را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو در حال بررسی اقدامات لازم برای پاسخ به اقدام آمریکا در اخراج ۱۲ نفر از کارکنان هیئت دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل است گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره تصمیم مسکو برای اخراج سفیر آمریکا را تکذیب کرد.

در حال به روز رسانی…


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا