بین الملل

لهستان وضعیت پناهگاه‌های مقاوم برابر بمباران را بررسی می‌کند


مقام ارشد دولت لهستان از بررسی وضعیت پناهگاه‌های مقاوم برابر بمباران پس از حملات موشکی روسیه علیه اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت کشور لهستان دوشنبه شب به وقت تهران از بررسی وضعیت پناهگاه‌های این کشور خود  به دنبال حملات موشکی سنگین روسیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماسیج واسیک» معاون وزارت کشور لهستان گفت که خدمات آتش نشانی لهستان در حال بررسی وضعیت پناهگاه‌های این کشور و تهیه فهرستی از آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، در حالی که لهستان عضو ناتو به شهروندان خود اطمینان داده که جایگاهش دراین ائتلاف ایمنی آنها را برابر حمله روسیه تضمین می‌کند، اما تحولات اوکراین نیاز به آمادگی برای حملات احتمالی موشکی را مورد توجه این کشور قرار داده است.

معاون وزارت کشور لسهتان گفت: «ما ۶۲۰۰۰ پناهگاه در سراسر کشور داریم. آتش نشانان در حال بررسی وضعیت آنها هستند و این‌که آنها مجهز هستند و برای استفاده مناسبند یا خیر. در غیر این صورت، اقداماتی برای تطبیق آنها انجام خواهیم داد.»

واسیک گفت لهستان در معرض تهدید نیست، اما برای بدترین سناریو آماده می‌شود. وی گفت: «اینها فعالیت‌های معمولی است. این اقدام مدتی پیش برنامه ریزی شده بود.»

لهستان روز دوشنبه همچنین از   شهروندان لهستانی  مقیم  بلاروس خواست که خاک این کشور متحد روسیه را بلافاصله  ترک کنند، در بیانیه دولت لهستان آمده است: «به شهروندان لهستانی که در قلمرو جمهوری بلاروس اقامت دارند توصیه می‌کنیم  خاک این کشور را ترک کنند.»

رسانه‌ها روز دوشنبه از  صدای چند انفجار مهیب در مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش کرد که دو انفجار اوایل صبح دوشنبه، مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند و ظاهراً این انفجارها در نتیجه حملات موشکی بوده است. «شبکه الجزیره » نیز گزارش کرد که این حملات کشته و زخمی‌هایی را به همراه داشته است.

 فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه با کمک ناوگان خود در دریای خزر و سیاه و با استفاده از موشک‌های «اس-۳۰۰»، «خا-۱۰۱»، «خا-۵۵۵» و «اسکندر»  به اهداف اوکراین حمله کرده است.

پلیس اوکراین نیز اعلام کرده که تاکنون ۱۱ نفر از شهروندان اوکراینی در این حملات کشته و ۸۷ نفر مجروح شدند. در نتیجه این حملات همچنین ۲۹ تاسیسات حیاتی اوکراین نابود شدند. اوکراین مدعی شده در این حملات شماری پهپاد ارتش روسیه را سرنگون کرده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا