بین الملل

لیتوانی تحریم های منطقه کالینینگراد روسیه را لغو کرد

رسانه‌های روسی اعلام کردند؛

رسانه‌های روسی اعلام کردند دولت لیتوانی در نهایت توافق کرد ممنوعیت نقل‌وانتقال کالا به منطقه کالینینگراد را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی، رسانه‌های دولتی روسیه اعلام کردند لیتوانی تحریم‌ها و ممنوعیت علیه نقل‌وانتقال کالاها به منطقه «کالینینگراد» روسیه را لغو کرده است.

روزنامه ریانووستی به نقل از «مانتاس دوباوسکاس»، سخنگوی شرکت راه‌آهن لیتوانی گزارش داد: احتمالاً امروز (شنبه) برخی کالاها به این منطقه وارد خواهد شد. خبرگزاری روسی تاس نیز به نقل از یک مقام محلی منطقه کالینینگراد اعلام کرده به زودی ۶۰ واگن سیمان به کالینینگراد ارسال خواهد شد. کالینینگراد برای تأمین محصولات خود به نقل‌وانقال کالاها از طریق مسیر زمینی به شدت به لیتوانی وابسته است.

هفته پیش هم، علی‌رغم اعلام رسانه‌های روسی مبنی بر توافق روسیه و اتحادیه اروپا برای نقل‌وانتقال آزادانه کالا به منطقه کالینینگراد، سخنگوی دولت روسیه بلافاصله اعلام کرد این مسئله هنوز حل نشده باقی مانده است.

منطقه کالینینگراد با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر، قسمتی جدا از خاک روسیه، اما جزئی از سرزمین و حاکمیت دولت روسیه است که در ساحل دریای بالتیک میان لهستان و لیتوانی واقع شده است. رفع این محدودیت‌ها عملاً کالینینگراد را از محاصره تحریمی اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

اتحادیه اروپا اوایل آوریل (فرودین امسال) تردد کامیون‌های ثبت‌شده در روسیه به کالینینگراد را ممنوع کرد، اما معافیت‌هایی برای کامیون‌هایی صادر کرد که کالا به این منطقه وارد می‌کنند. محدویت‌ها و تحریم‌های کنونی کالاهای روسی که لیتوانی اعلام کرده، برای انتقال همه کالاهای تحریم‌شده توسط اتحادیه اروپا اعمال می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا