بین الملل

مجاهد: روسیه دخالت نکند!/ می‌خواهند مهره‌های سوخته را زنده کنند!

با ناراحتی از نشست مخالفان در مسکو؛

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در واکنش به نشست مخالفان این گروه در مسکو گفت: روسیه دخالت نکند؛ برخی می‌خواهند مهره‌های سوخته را زنده کنند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز جمعه در واکنش به نشست مخالفان این گروه در مسکو امروز به تلویزیون طلوع‌ نیوز گفت که بعضی کشورها می‌ خواهند «مهره‌ های سوخته» را دوباره زنده و ایجاد فتنه کنند».

سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در ادامه با ادعای اینکه روسیه نباید در امور کشورهای دیگر دخالت کند، گفت که طالبان اعتراض خود را به مسکو منتقل کرده است.

دیروز پنج‌شنبه، نشستی با عنوان «افغانستان در میان گذشته و آینده» در مسکو و با حضور مخالفان طالبان برگزار شد. حزب «روسیه عادل» که میزبان این نشست بود، ۲۰ درصد کرسی‌ های پارلمان روسیه را در اختیار دارد.

نشست مخالفان طالبان در حالی دیروز در مسکو برگزار شد که ۲۹ سپتامبر، نمایندگان کشورهای منطقه برای بررسی وضعیت افغانستان در پنجمین نشست «چارچوب مسکو» در شهر قازان، مرکز جمهوری تاتارستان روسیه گردهم آمده‌ بودند.

امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان یکی از شرکت‌ کنندگان در پنجمین نشست «چارچوب مسکو» بود.

احمد مسعود، رهبر جنبش مقاومت افغانستان در سخنانی در نشست «افغانستان در میان گذشته و آینده» گفت که کشورش در ۲ سال گذشته و با تسلط طالبان در «یک سیاهچاله خفقان‌ آور و یک بن‌بست تاریک» فرو رفته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا