بین الملل

محمود عباس در دیدار با هیات آمریکایی: قدس شرقی تا ابد پایتخت فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با یک هیئت آمریکایی تأکید کرد که قدس شرقی پایتخت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با باربارا لیو، معاون وزیر خارجه آمریکا و هادی عمرو، معاون وی در رام الله تأکید کرد: هدف ما رهایی از اشغال براساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی است. قدس شرقی همواره و تا ابد پایتخت فلسطین است و ما درباره آرمان‌های ملی خود سازش نخواهیم کرد و در سرزمین خود پایدار خواهیم ماند تا زمانی که اشغال به پایان برسد.
وی تأکید کرد: نمی‌توانیم درباره اوضاع کنونی و در نبود افق سیاسی و حمایت بین المللی از ملت فلسطین، شانه خالی کردن مقامات اسرائیلی از تعهدات خود و ادامه اقدامات یکجانبه، یورش به مسجد الاقصی و ادامه اخراج فلسطینی‌ها از قدس و انهدام منازلشان و قتل کودکان و ادامه شهرک‌سازی سکوت کنیم.
عباس تأکید کرد:‌ رهبری فلسطین درصدد اتخاذ اقداماتی برای مقابله با اسرائیل در سایه ناتوانی جامعه بین‌المللی از مجبور کردن اسرائیل به عمل به قطعنامه‌های بین‌المللی و توقف اقدامات جنایتکارانه در سایه سکوت آمریکا است. باید سازمان آزادیبخش فلسطین”ساف” از لیست تروریستی آمریکا حذف شده و کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و دفتر ساف در واشنگتن به عنوان شریک کامل روند صلح بازگشایی و تمام اقدامات یکجانبه متوقف شود.
باربارا لیو نیز بر پایبندی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به راهکار تشکیل دو کشور تأکید کرد و گفت: مأموریت این هئیت مقدمه چینی برای سفر بایدن به منطقه است که در جریان آن با عباس دیدار و درباره تقویت شراکت و روابط فلسطین و آمریکا و راه‌های توقف تنش در منطقه و انتقال به روند سیاسی گفتگو خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا