بین الملل

محورهای رایزنی «اردوغان» و دبیرکل سازمان ملل

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره بحران انسانی در نوار غزه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع غزه که فردا برگزار می شود، با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش آناتولی، در این گفتگو انتظارات جامعه جهانی در برابر حملات غیرقانونی اشغالگران قدس، راه حل های رفع بحران انسانی و تلاش برای برقراری صلح و ثبات پایدار در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه در این گفتگو تصریح کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به نقض بی پروای قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه ادامه می دهد و طبق قوانین بین المللی باید نسبت به جرائم ارتکابی اش پاسخگو باشد.

اردوغان با عرض تسلیت به گوترش بابت جان باختن بیش از ۱۰۰ کارمند سازمان ملل در حملات اشغالگران قدس به غزه، گفت: بازدید شخصی گوترش از گذرگاه مرزی رفح برای جلب توجه جامعه جهانی به این منطقه مفید بود.

این در حالیست که وی پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: نتانیاهو (نخست وزیر اشغالگران قدس) با قتل عام فلسطینی ها در غزه به دنبال احیای جایگاه خود نزد اسرائیلی ها است. جهان غرب برای توقف قتل عام زنان و کودکان کاری انجام نمی دهد. برخلاف جهان غرب که قتل عام فلسطینیان توسط اسرائیل را توجیه می کند، ترکیه مدیون تل آویو نیست. با توجه به سکوت جهانی، اسرائیل جرأت می کند تا قتل عام بیشتری انجام دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا