بین الملل

مدودف: باید به تحریم‌کنندگان روسیه آسیب جدی بزنیم

معاون شورای امنیت روسیه امروز تأکید کرد: باید به تحریم‌کنندگان روسیه آسیب جدی بزنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده و متحدانش بدون هیچ قاعده و ضابطه ای به روسیه اعلام جنگ کردند.

معاون شورای امنیت روسیه در این خصوص ادامه داد: روسیه یاد گرفته تا در فضای تحریم‌ ها به زندگی خود ادامه دهد؛ اما هر کسی که کشورش را دوست دارد باید به تحریم‌ های جدید پاسخ دهد.

دیمیتری مدودف، در ادامه اضافه کرد: باید تلاش کنیم به کشورهایی که محدودیت هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند، آسیب جدی وارد کنیم. برای مقابله با غرب، باید همه انواع تسلیحات ممکن روسیه به جز سلاح های هسته ای به کشورهای ثالث و دشمن غرب منتقل شود.

وی سپس افزود: کشورهای غربی از جنگ در فضا نیزهراسان هستند و این بدان معناست که عاقبت دچار آن می شوند.

این در حالیست که ساعاتی پیش سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که مسکو به تحریم های جدید اعمال شده از سوی ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز دیروز چهارشنبه در واکنش به اعمال تحریم‌ های جدید علیه کشورش از سوی واشنگتن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسکو این اقدامات را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته پیش تحریم‌ هایی را علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد روسی اعمال کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر دارائی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در این خصوص آمده بود که «بورس مسکو» نیز در تحریم های دیروز هدف قرار گرفت.

بیانیه مذکور می افزود: در حالی که رئیس جمهور بایدن و سران گروه- ۷ (G۷) برای نشست این هفته (به وقت محلی) در ایتالیا آماده می شوند، وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال صدور تدابیر جدید گسترده ای است که بر اساس تعهدات گروه- ۷ برای تشدید فشار بر روسیه اجرا می شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا