بین الملل

مدودوف: شکست نظامی خرد کننده در انتظار ارتش اوکراین است


معاون شورای امنیت روسیه وعده داد که شکست نظامی خردکننده در انتظار اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه گفت که تنها راه توقف جنگ بین روسیه و اوکراین، شکست خردکننده و اقدامات تلافی جویانه علیه شخصیت‌های مهم اوکراین است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، مدودف گفت که اقدامات ذکر شده «تنها پاسخ ممکن» به درخواست‌های مقامات اوکراینی مبنی بر درخواست تسلیحات بیشتر، وعده‌های آن‌ها برای پس گرفتن کریمه و هشدارهایی مبنی بر اینکه جنگ ممکن است برای چندین دهه ادامه داشته باشد، است.

وی گفت تنها پاسخ ممکن به چنین نیات اوکراین شامل تحمیل شکست نظامی کوبنده بر نیروهای مسلح اوکراین و انجام اقدامات تلافی جویانه علیه شخصیت های مهم. بدون در نظر گرفتن موقعیت آنهاست.»

کشورهای غربی از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی به کی‌یف و تشدید فشارها علیه مسکو هستند و این روند همچنان ادامه دارد. روسیه بارها هشدار داده که کمک نظامی به اوکراین تنها منجر به طولانی‌تر شدن جنگ و توسعه آن می‌شود. آمریکا بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌ است؛ با این حال، معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به «تجاوز روسیه» در سال جاری نیاز دارد(جزئیات بیشتر).

وی در زمینه اقدام تازه لهستان در تصرف بخشی از مکان آموزشی سفارات روسیه در لهستان گفت، دلیلی برای حفظ روابط دیپلماتیک با لهستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز شنبه در ورشو، مقامات محلی و پلیس لهستان به یک مدرسه وابسته به سفارت روسیه حمله کردند و در آن را شکستند.

به دنبال این اقدام، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که چنین اقدام گستاخانه ورشو بدون واکنش سخت باقی نخواهد ماند.

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا