بین الملل

مردم یمن هر روز با سلاح های آمریکا کشته می شوند

وزارت خارجه یمن:

وزارت امور خارجه یمن از ادعای آمریکا مبنی بر اهتمام به برقراری صلح در یمن در حالی که مردم این کشور هر روز با سلاح های آمریکایی کشتار می شوند، ابراز تعجب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت امور خارجه یمن از ادعای ایالات متحده آمریکا در توجه به تحقق صلح در یمن در حالی که یکی از عوامل درد و رنج ملت یمن است، ابراز تعجب کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه یمن در بیانیه ای تاکید کرد که این ادعا در راستای تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر مواضعی است که مانع برقراری صلح است.

این بیانیه می افزاید که یمنی ها در محاصره هستند و با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند و هر روز با چراغ سبز و سلاح های آمریکایی کشته می شوند.

وزارت امور خارجه یمن همچنین تصریح کرد که آمریکا خواستار توقف تجاوز نیست و این امر از اظهاراتش، جانبداری همیشگی از جنگ و اقداماتی از قبیل تجاوز، محاصره و اشغال اراضی یمن و انتقاد از کسی که به دفاع از خودش می پردازد مشخص است.

در پایان این بیانیه آمده است که آمریکا مانع تلاش های صادقانه برای برقراری صلح پایدار است.

لازم به ذکر است که ائتلاف سعودی بیش از هفت سال است با چراغ سبز آمریکا و همراهی برخی دیگر از کشورهای عربی وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن از جمله کودکان شهید و زخمی و خسارات زیادی به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است. این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر تداوم مقابله با ائتلاف سعودی تا زمان توقف تجاوز و رفع محاصره ملت یمن تاکید کرده اند.

«عبدالعزیر صالح بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن به تازگی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی از تمام امکانات مادی، دیپلماتیک و رسانه‌ای خود برای تداوم جنگ علیه ملت یمن استفاده می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا