بین الملل

مسکو: آماده برگزاری نشستی سه‌جانبه با باکو و ایروان هستیم


وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آماده برگزاری نشستی سه جانبه با جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای بررسی توافقنامه‌های مربوط به قره باغ و توافقنامه صلح است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که این کشور آماده برگزاری نشستی سه جانبه با جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده تا اجرای توافقنامه‌های مربوط به قره باغ و همچنین امضای توافقنامه صلح بررسی شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «ما به تصمیم حاکمیت ارمنستان احترام می‌گذاریم، با این وجود، این موضوع به تغییر ریشه‌ای در شرایط اساسی منجر شد که بر اساس آن، بیانیه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر 2020 امضا شده و نیروهای حافظ صلح روسیه نیز در منطقه مستقر شدند».

در این بیانیه اضافه شده است: «باید فورا زمینه را برای توافق صلح میان باکو و ایران بر اساس توافق‌هایی که پیشتر حاصل شده، آماده سازی کنیم».

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کردند: «ما آماده تنظیم نشست سه جانبه وزیران در مسکو در آینده نزدیک بوده تا راه‌های اجرای توافقات در سطوح عالی از جمله توافقنامه صلح بررشی شود».

از سوی دیگر «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه هفته پیش نیز با تأیید حمایت واشنگتن از مذاکرات میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت که همچنان امکان توافق صلح بین ایروان و باکو وجود دارد.

بنا بر گزارش وبگاه آرکا، میلر در خصوص موضع واشنگتن درباره روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: «فکر می‌کنم، یک نشان دیگر، ادامه مذاکرات ادامه مذاکرات است که ما همچنان از آن حمایت می‌کنیم. ما همچنان معتقدیم که توافق امکانپذیر است و انتظار داریم که در ماههای آینده مذاکرات بیشتری انجام گیرد».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واشنگتن در آینده‌ای نزدیک، میزبانی دور دیگری از نشست میان مقام‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان را برعهده خواهد گرفت، گفت: «من قصد ندارم بیش از این در این باره صحبت کنم».

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا