بین الملل

مسکو: آمریکا آماده یک همه‌گیری جدید می‌شود

فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه می‌گوید که آمریکا با تحقیقات روی «جهش‌های ویروسی»، برای یک همه‌گیری جدید آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه امروز(چهارشنبه) با اشاره به تحقیقات آمریکا روی «جهش‌های ویروسی» گفت که این کشور خود را برای یک همه‌گیری جدید مهیا می‌کند.

کریلوف با اشاره به معاونتی که فرماندهی آن را برعهده دارد، تاکید کرد: حیطه‌های اصلی و دارای اولویت این معاونت عبارتست از «کار روی ساخت واکسن و دارو برای متوقف کردن ویروس‌ها و گونه‌های اصلاح‌ ژنتیکی‌شدهِ آنها و همچنین معرفی فناوری‌های پیشرفته در حوزه تولیدات زیستی.»

وی افزود: بنابراین باید بگویم که آمریکا همچون سال ۲۰۱۹، با تحقیقات روی جهش‌های ویروسی، شروع به آماده‌سازی برای همه‌گیری جدیدی کرده است.

فرمانده ارشد روسیه اضافه کرد که آمریکا همچنین از «فناوری‌های بیولوژیکی به اصطلاح تدافعی خود برای اهداف تهاجمی استفاده کرده و علاوه بر این، با ایجاد شرایط بحرانی با ماهیت بیولوژیکی، از این فناوری در راستای دستیابی به مقاصد جهانی و مدیریت دنیا بهره می‌برد.»

به گفته کریلوف، مرکز تحقیقات درباره بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا قصد دارد تا در برنامه جنگ بیولوژیکی پنتاگون، نقشی پیشرو ایفا کند. این موسسه بر پایه یک مرکز توسعه تسلیحات بیولوژیکی در «فورت دِتریک» احداث شده است و بخشی مهم از سازوکار کنترل بیولوژیکی جهان محسوب می‌شود.

کریلوف می‌گوید که اسناد به‌دست آمده در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین تایید کرده است که این مرکز، در جمع‌آوری «پاتوژن/عوامل بیماری‌زا» در نقاط مختلف جهان فعالیت و دخالت دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا