بین الملل

مقابله حشد شعبی با حمله تروریست های داعش در دیالی

منابع عراقی از مقابله نیروهای حشد شعبی با حمله بقایای تروریست های داعش در استان دیالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، سازمان حشد شعبی عراق از مقابله این نیروها با حمله تروریست‌های داعش که قصد داشتند خانه یکی از فرماندهان حشد در دیالی را هدف قرار دهند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: یگانی از هنگ دوم لشکر ۶۲ حشد شعبی توانست با حمله تروریست های داعش در شمال منطقه المقدادیه در استان دیالی مقابله کند.

این بیانیه می افزاید که تعدادی از بقایای گروه تروریستی داعش به یک پست امنیتی هنگ دوم در منطقه اللهیب در شمال المقدادیه حمله کردند که با مقابله نیروهای حشد مواجه شدند.

یک منبع امنیتی در دیالی گفت که این حمله منزل یکی از فرماندهان حشد شعبی در شمال شرقی بعقوبه را هدف قرار داده بود.

این منبع افزود که گروهی از تروریست های داعش به خانه «عدنان اللهیبی» فرمانده هنگ دوم لشکر ۶۲ حشد شعبی در روستای اللهیب واقع در ۴۰ کیلومتری شمال بعقوبه حمله کردند.

وی همچنین گفت که نیروهای هنگ دوم بدون اینکه خسارات و تلفاتی متحمل شوند با این حمله مقابله کرده و تروریست ها را وادار به فرار کردند.

فالح الفیاض رئیس هیأت حشدشعبی عراق پیش از این در سخنانی گفته بود که این نیروها از زمان تأسیس خود عامل مثبتی در حمایت از عراق بودند و حشدشعبی در جلوگیری از کشیده شدن این کشور به سمت جنگ داخلی ایفای نقش می‌کند.

فالح الفیاض تاکید کرد: حشدشعبی ضامن صلح داخلی و جلوگیری از سوق یافتن به سمت جنگ داخلی در عراق است و در هر نزاع سیاسی داخلی به عنوان طرف سوم عمل خواهد کرد و حامی مردم و حاکمیت عراق است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا