بین الملل

مقام آمریکایی: هواپیماهای اسرائیلی به‌زودی در خاک عربستان می‌نشینند


یک مقام آمریکایی گفت، به‌زودی شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی پرواز مستقیم به عربستان سعودی خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی پنجشنبه شب گفت، به زودی هواپیماهای ایرلاین‌های رژیم صهیونیستی اجازه انجام پرواز مستقیم به عربستان سعودی را خواهند داشت.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» درباره بهانه شروع چنین پروازهایی ادعا کرد هدف آن‌ها انتقال مسلمانان به مراسم سالانه حج است.

او همچنین گفت، قرار است «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ظرف روزهای آتی و در سفر به عربستان سعودی این اتفاق را اعلام کند.

این مقام آمریکایی افزود، پیرو درخواست وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از عربستان سعودی برای انجام پرواز مستقیم از تل‌آویو، انتظار می‌رود ریاض این درخواست را قبول کند.

امروز (پنجشنبه) «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری با رئیس جمهور آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا ریاض این اجازه را خواهد داد گفت، اعلام چنین چیزی باید توسط بایدن انجام شود. بایدن نیز به این جواب اکتفا کرد که «خوشبین هستم».

«یوری سرکیس» مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی با اذعان به گسترده‌تر بودن این طرح نسبت به انتقال حجاج به مکه گفت: «مسیرها به سمت شرق به صورت میانگین دو ساعت کوتاه‌تر خواهند شد و این عصر جدیدی خواهد بود که آسیا را به اسرائیل نزدیک‌تر خواهد کرد».

رویترز نوشت، دولت عربستان سعودی به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخی نداد.

در همین زمینه، «مایک هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا، امروز (پنجشنبه)، نحوه عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو را تشریح کرد.

بنابر گزارش رادیو «صوت الاقصی» به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی (گلگتز)، سفیر تل‌آویو در این باره گفت: «ما در حال حرکت به سوی عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی هستیم. این فرایند تدریجی خواهد بود».

مایک هرتزوگ که برادر رئیس رژیم صهیونیستی است، در ادامه اظهاراتش اضافه کرد که فرایند عادی‌سازی روابط « -آنطور که با امارات انجام شد- به یک باره رخ نخواهد داد؛ اما من معتقدم که ما در سفر رئیس‌جمهور بایدن به عربستان سعودی شکوفه‌های آن را خواهیم دید». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا