بین الملل

مقام سابق افغان: مقاومت در پنجشیر یک تجارت خانوادگی است


معاون سابق وزارت دفاع افغانستان با اظهار وجود اختلافات شدید در جبهه پنجشیر گفت که هدف رهبران این جبهه تعامل سیاسی برای حفظ سرمایه‌های خود است و مقاومت را یک تجارت خانوادگی خواند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «تمیم عاصی» معاون سابق امور سیاست‌گذاری و استراتژى وزارت دفاع افغانستان با انتقاد از جبهه پنجشیر و اعلام اختلافات عمیق بین سران آن گفت: جبهه مقاومت تنها در تاجیکستان سه دفتر دارد، اما عدم اتحاد آن‌ها به حدی است که حتی با یکدیگر صحبت نمی‌کنند.

وی با اشاره به سفرهای «احمد مسعود» به تاجیکستان نیز گفت: رهبر آن جبهه در زمان اقامت خود در تاجیکستان در حصر خانگی و زیر نظارت «کا گ ب» این کشور زندگی می‌کند و در 8 ماه گذشته هیچ و یا کمترین دستاورد سیاسی و نظامی در میدان‌های جنگ نداشته است.

عاصی افزود: هدف نهایی رهبران این جبهه تعامل سیاسی حفظ سرمایه‌ها و جایگاه خودشان است و حقانی‌ها نیز این را خوب می‌دانند، چون نمایندگان این جبهه فعلاً عملاً در پاکستان در حال مذاکره هستند.

معاون وزارت دفاع سابق افغانستان با متهم کردن جبهه پنجشیر به معامله بر سر خون جوانان این کشور خطاب به سران این جبهه گفت: «اگر هدف‌تان براندازی نبوده و تنها معامله است، پس چرا بچه‌های مردم را بدون عقبه سیاسی، مالی و لجستیکی به کشتن می‌دهید؟»

وی ادامه داد: سیاست علنی کشورهای منطقه این است که از جنگ و عملیات نظامی در افغانستان حمایت نمی‌کنند. غرب هم هیچ اشتهایی برای حمایت نظامی از هیچ گروهی ندارد.

عاصی اضافه کرد: «شما برنامه، ساختار و مدیریت منسجم سیاسی و نظامی نیز ندارید. تاکنون مقاومت یک تجارت خانوادگی است و‌ بس؛ مسعود ثانی وجود ندارد»

انتهای پیام/ ر


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا