بین الملل

ممانعت ائتلاف سعودی از فعالیت فرودگاه صنعا شرم‌آور است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن:

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ممانعت ائتلاف سعودی از فعالیت عادی فرودگاه صنعا و برقراری پروازهای معمول در این فرودگاه را مایه ننگ جامعه بین‌الملل دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که فرودگاه‌های غیرنظامی چه در شرایط صلح و چه در شرایط جنگ، باید مشغول به کار باشند.

العزی با اشاره به تداوم ممانعت ائتلاف سعودی از برقراری پروازهای معمول و فعالیت عادی فرودگاه صنعا، این اقدام را مایه ننگ جامعه بین‌الملل دانست.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن افزود: تداوم تحریم فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز در مرحله کاهش تنش کاملاً با صلح در تناقض است و سخن از صلح را بی‌فایده می‌کند.

عبدالوهاب الدره، وزیر ترابری دولت نجات ملی یمن نیز در گفتگو با المسیره گفت: سازمان ملل متحد به توافق تأمین تجهیزات ضروری بندر الحدیده پس از بمباران این بندر از سوی ائتلاف متجاوز پایبند نبوده است.

الدره افزود: تداوم اقدامات گروه بازرسی در جیبوتی توجیهی ندارد، زیرا این اقدام به تأخیر ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده و افزایش هزینه‌ها منجر می‌شود.

وی ادامه داد: هرگاه که به نتیجه‌ای درباره گسترش پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه صنعا دست یافتیم، طرف مقابل در انجام آن کارشکنی کرد.

وزیر ترابری دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: دشواری‌های بسیاری در رزرو بلیط پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه صنعا وجود دارد، زیرا تعداد پروازها افزایش نیافته است.

خبر دیگر آن‌که عبدالوهاب الدره، وزیر ترابری دولت نجات ملی یمن، نامه اعتراضی دولت نجات ملی یمن در رابطه با امضای تفاهم‌نامه تأمین امنیت دریانوردی میان سازمان ملل و دولت وابسته به ائتلاف سعودی را به مدیر منطقه‌ای برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد تسلیم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا