بین الملل

ممانعت از اعلام همبستگی با مردم فلسطین در موسم حج محکوم است

دبیرکل بنیاد فلسطین در پاکستان در گفت‌وگو با مهر:

دبیرکل بنیاد فلسطین در پاکستان تاکید کرد: شیطان امروز آمریکا، اسرائیل، دولت های غربی و انگلیس است، پس باید مسلمانان از سراسر جهان در سرزمین وحی جمع شوند و با اتحاد کامل علیه شیاطین بایستند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در ماه‌های اخیر در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت از فلسطین شاهد اعتراضات مردمی و دانشجویی در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده‌ایم.

از سوی دیگر در حال حاضر بیش از ۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف اسلامی در موسم حج حضور دارند. موسم حج امسال با توجه به حوادثی که در جهان رخ داده و جنبش‌هایی که در حمایت از مردم فلسطین در سراسر جهان شکل گرفته بسیار حائز اهمیت است. بنابراین می‌توان حج امسال را نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی دانست.

سرویس اردو خبرگزاری مهر در این خصوص با دکتر «صابر ابومریم» دبیرکل بنیاد فلسطین در پاکستان گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌آید:

صابر ابومریم بر اهمیت حج و لزوم همبستگی حجاج با مردم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل تاکید کرد و گفت: حج پیام وحدت و همبستگی مسلمانان است. اجتماع مسلمانان از سراسر جهان در مکه نمونه عملی وحدت است و امسال حجاج در شرایطی مناسک حج را برگزار خواهند کرد که همه شاهد مظلومیت مردم مسلمان غزه هستند. به اعتقاد من حجاج باید امسال با همبستگی با مظلوم و برائت از ستمگران به اصل وظیفه و روح حج ابراهیمی عمل کنند.

وی افزود: اسرائیل از ۷۶ سال گذشته تا کنون درحال کشتار و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین است و در این شرایط، هرساله مراسم حج برگزار می‌شود و هزاران مسلمانان از سراسر جهان برای طواف بیت الله الحرام در عربستان حضور پیدا می‌کنند و هیچ صدایی از سرزمین وحی برای مسلمانان مظلوم بلند نمی شود که این بر خلاف اهداف اصلی حج ابراهیمی است.

وی در ادامه گفت: حج به ما می آموزد که در مقابل شیاطین دنیا بایستیم، همان گونه که حضرت ابراهیم علیه السلام وقتی فرمان خداوند دریافت کرد ایستاد و قصد قربانی کردن فرزندش را داشت. در راه، قربانی شیطان آمد و می‌خواست جلوی حضرت ابراهیم علیه السلام را بگیرد اما حضرت در مقابل شیطان ایستاد، ما هم باید امروز درمقابل بزرگترین شیاطین که آمریکا و اسرائیل هستند بایستیم.

این فعال سیاسی و اجتماعی پاکستانی در ادامه گفت: شیطان امروز آمریکا، اسرائیل، دولت های غربی و انگلیس است، پس اگر مسلمانان از سراسر جهان در سرزمین وحی جمع شوند و با اتحاد کامل و یک صدا علیه این شیاطین بایستند، اگر صدای خود را در برابر دشمنان اسلام و دشمنان فلسطین بلند کنند کمک بزرگی به مردم فلسطین کرده اند، اما دولت عربستان سعودی جلوی اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل را در سرزمین وحی گرفته است. مسلمانان‌ باید بدانند که دیگر کار تبلیغ اسلام دست آمریکایی‌ها افتاده است و این برای جهان اسلام وحشتناک است.

ممانعت از اعلام همبستگی با مردم <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%81%d9%84%d8%b3%d8%b7%db%8c%d9%86'>فلسطین</a> در موسم حج محکوم است

این تحلیلگر برجسته پاکستانی اظهار داشت: یکی از آموزه های مهم حج حمایت از مظلومان است، بنابراین تصمیم دولت سعودی مبنی بر ممانعت از همبستگی حجاج با مردم غزه به شدت محکوم است. این در حالی است که مردم در آمریکا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین به خیابان ها آمده و از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند، این رخدادها جهان را بیدار کرده و اگر کسی در چنین فضایی بگوید که مسئله فلسطین یک مسئله سیاسی است و نباید در دوران حج مطرح شود خیانت به امت اسلامی است.

دکتر ابو مریم در واکنش به استعفای وزرای کابینه جنگی اسرائیل گفت: کابینه رژیم جعلی صهیونیستی در برابر مقاومت مردم غزه شکست خورده است. رژیم جعلی در بدترین وضعیت قرار دارد و در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای نیز به این موضوع اشاره کرده بودند. رهبر انقلاب به نقل از یکی از تحلیلگران معروف صهیونیست گفتند: «در صورت بروز اختلاف بین صهیونیست ها، شاید ۴ میلیون شهرک نشین صهیونیست از فلسطین فرار کنند. پس از طوفان الاقصی، اختلافات مقامات صهیونیستی به منصه ظهور رسیده است که با گذشت زمان بر آن افزوده خواهد شد». من معتقدم که استعفای وزرای کابینه جنگی اسرائیل اعلام واضح شکست بزرگ رژیم صهیونیستی است. پیش از این نتانیاهو تهدید به حمله به حزب الله لبنان کرده بود، اما در مرحله حساس، استعفای وزرای کابینه جنگ اعتراف آشکار به شکست اسرائیل است.

وی در پایان گفت: اسرائیل دیگر قادر به ادامه جنگ با حماس در غزه یا حزب الله در جنوب لبنان نیست، و رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای هم گفتند که اسرائیل در حال غرق شدن است. شرایطی که می بینیم نشان دهنده پایان رژیم صهیونیستی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا