بین الملل

موج گرما در اروپا و اختلال در شبکه‌های انرژی و حمل و نقل


گرمای شدید بخش‌هایی از اروپا را تحت تاثیر قرار داده و اختلال در سامانه‌های انرژی و شبکه حمل و نقل را موجب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موج گرما در اروپا را از آلمان تا منطقه بالکان سامانه‌های انرژی و حمل‌ونقل منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در این باره نوشت، سازمان هواشناسایی آلمان روز سه شنبه نسبت به فشار گرمایی شدید در منطقه «راین» هشدار داد. هشدار مشابهی نیز توسط سازمان هواشناسایی ایتالیا صادر شد و درجه هوا در  «ساردینیا» از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر رفت.

بر اساس این گزارش، تغییرات آب و هوایی در تابستان امسال وضعیت اقلیمی را در نیمکره شمالی متغییر کرده و گرمای شدید را از چین به تگزاس آورده است. این در حالی است  که سیل «نیویورک» در آمریکا و «دهلی نو» در هند را درنوردیده است. افزایش دما بخش‌هایی از اروپا را در مسیر شکستن حدنصاب‌ گرمایی ثبت شده در سال گذشته قرار داده است.

گرمای تابستان و کاهش سطح آب در رودخانه راین در آلمان را که برای حمل و نقل کالاهای انرژی در اروپا حیاتی است، کاهش داده و انتظار می‌رود روز چهارشنبه به زیر یک متر برسد. در نقطه مقابل، انگلیس و کشورهای شمال اروپا در ۱۰ روز آینده از آب و هوای خنک‌تری برخوردار خواهند بود.

روزنامه «ایندیپندنت» نیز نوشت، صلیب سرخ ایتالیا از مردم خواسته است که در طول دمای بالا،  مراقب افراد آسیب پذیر باشند. موج گرما همچنین فرانسه، آلمان، اسپانیا و لهستان را در بر گرفته است. انتظار می‌رود دمای هوا در اواخر این هفته در برخی مناطق اسپانیا به ۴۴ درجه سانتیگراد برسد.

بر اساس تحقیقات جدید بیش از ۶۱۰۰۰ نفر در تابستان گذشته در اروپا به دلیل موج گرمای شدید جان خود را از دست داده اند، آماری که ناکارآمدی راهبردهای کشورهای این قاره را نشان می‌دهد. این داده‌ها نشان می‌دهد تلاش‌های کشورها برای مقابله با موج گرما شکست خورده است.

مطالعه محققان موسسات بهداشتی اروپا نشان داد که بیش از ۶۱۶۰۰ نفر در ۳۵ کشور اروپایی از اواخر ماه مه تا اوایل سپتامبر ۲۰۲۲ در گرم‌ترین تابستان در این قاره در اثر گرما جان خود را از دست دادند. کشورهای حوزه مدیترانه شامل یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا  بالاترین میزان مرگ و میر را بر اساس شمار جمعیت داشتند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا