بین الملل

موضع جدید تروئیکای اروپایی در قبال برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران

فرانسه، آلمان و انگلیس (تروئیکای اروپایی طرف ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام) امروز موضع جدیدی را در قبال برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز تهران رسانه ای کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس فرانس پرس، فرانسه، آلمان و انگلیس (تروئیکای اروپایی طرف ایران در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام) امروز شنبه با صدور بیانیه مشترکی از آنچه مدعی «آخرین اقدامات» در ارتباط با برنامه صلح آمیز هسته‌ای تهران شدند گلایه کرده و آن را محکوم کردند.

در بیانیه صادره از سوی تروئیکای اروپایی، قطعنامه اخیر از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) علیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران مورد تمجدید قرار گرفت؛ بدون اینکه از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸ همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حرفی به میان آورده شود.

این ۳ کشور اروپایی در بیانیه مشترک امروز خود بی اشاره به انفعال در برابر تعهداتشان در قبال برجام وفق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، ادعا کردند: این اقدامات مجدداً ذخایر اورانیوم غنی شده و ظرفیت غنی سازی ایران را افزایش داده و سطح آن را از محدودیت‌ های تعیین‌ شده در توافق سال ۲۰۱۵ فراتر می‌برد!

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر با صدور قطعنامه‌ای ادعا کرد کرده بود که تهران در حال گسترش ظرفیت‌های هسته‌ای خود است.

به گزارش این رسانه، این نهاد مدعی شده بود که ایران در حال تقویت تأسیسات غنی سازی در ۲ سایت هسته‌ای خود بوده و از تهران خواسته بود تا با ناظر هسته‌ای همکاری بیشتری داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا