بین الملل

میزبانی روسیه از 172 هزار نفر دانشجوی آسیای مرکزی


روسیه با میزبانی 172 هزار نفر دانشجو از آسیای مرکزی، در بین کشورهای جهان پیشتاز پذیرش جوانان این منطقه برای تحصیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در سال تحصیلی 2021-2022 از کشورهای آسیای مرکزی 172 هزار نفر دانشجو در روسیه مشغول به تحصیل هستند.

طبق اعلام بخش مطبوعاتی وزارت آموزش و علوم روسیه، تعداد دانشجویان از قزاقستان 61 هزار نفر، ازبکستان 48.7 هزار نفر، ترکمنستان 30.6 هزار نفر، تاجیکستان 23.1 هزار نفر و قرقیزستان 8.6 هزار نفر برآورد شده‌اند.

شایان ذکر است که بر اساس اطلاع مرکز مطبوعاتی وزارت آموزش و علوم تاجیکستان، در حال حاضر در روسیه 31 هزار و 981 دانشجوی تاجیک مشغول به تحصیل هستند.

تفاوت بین آمار اعلام شده از سوی طرف تاجیک و روسی شاید به آن ارتباط داشته باشد که وزارت آموزش و علوم روسیه فقط تعداد دانشجویانی را در نظر گرفته است که طبق سهمیه (با هزینه طرف میزبان) مشغول به تحصیل هستند.

علاوه بر آنها، همچنین تعداد قابل توجهی از دانشجویان تحصیل خود در روسیه را به صورت قراردادی و با هزینه‌های خصوصی انجام می‌دهند که با این تعریف احتمال دارد شمار دانشجویان آسیای مرکزی در روسیه بیشتر از رقم یادشده باشد.

در میان سایر کشورها بالاترین رقم متعلق به چین (32.6 هزار نفر) بوده، هند (16.7 هزار نفر)، مصر (12.4 هزار نفر)، بلاروس (10.2 هزار نفر) و اوکراین (9.1 هزار نفر) در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا