بین الملل

ناوالنی به تحمل ۱۹ سال دیگر زندان متهم شد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که منتقد سرسخت رئیس‌جمهوری این کشور پس از متهم شدن به فعالیت‌های افراط‌گرایانه در پایان یک محاکمه دیگر، با دوران حبس طولانی‌تری مواجه شده است.


به گزارش ایلنا، رسانههای روسیه گزارش دادند که «الکسی ناوالنی» منتقد سرسخت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور پس از متهم شدن به فعالیت‌های افراط‌گرایانه در پایان یک محاکمه دیگر، با دوران حبس طولانی‌تری مواجه شده است.
ناوالنی که در حال حاضر نیز زندانی است، به تحمل ۱۹ سال حبس دیگر محکوم شده است. 
این منتقد حکومت روسیه به ایجاد یک سازمان افراطی، تأمین مالی فعالیت‌های افراط‌گرایانه و تعدادی جنایات دیگر متهم شد. 
ناوالنی و حامیانش تأکید می‌کنند که دستگیری و زندانی شدن وی انگیزه‌های سیاسی داشته و هدف خاموش کردن انتقادات از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه بوده است.
وی در پیامی تلگرامی در واکنش به این حکم، اعلام کرد که در حال گذراندن «حبس ابد» است و از شهروندان روس خواست که مرعوب نشوند. 
ناوالنی با اشاره به محکوم شدن به تحمل ۱۹ سال دیگر حبس، افزود: «عدد مهم نیست. من به خوبی درک می کنم که مانند بسیاری از زندانیان سیاسی در حال گذراندن حبس ابد هستم. جایی که زندگی با طول عمر من یا عمر این رژیم سنجیده می شود».
وی افزود: «آنها می‌خواهند شما را بترسانند، نه من را، و اراده مقاومت را از شما سلب کنند. شما مجبور هستید کشور خود را بدون جنگ به باندی از خائنان، دزدان و افراد رذل که قدرت را به دست گرفته‌اند، تسلیم کنید. پوتین نباید به هدف خود برسد. اراده مقاومت را از دست نده».
این حکم نگرانی‌ها را در مورد سرکوب مخالفان پوتین که از زمان حمله مسکو به اوکراین تشدید شده است، افزایش می‌دهد.

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا