بین الملل

نتانیاهو تصویب طرح‌های شهرک‌سازی را به وزیر افراطی واگذار کرد

منابع عبری گزارش دادند که نتانیاهو در راستای تسریع در روند شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، تصویب نهایی طرح‌ها در این زمینه را به وزیر افراط‌گرای کابینه خود واگذار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که تصویب طرح‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی از این به بعد به «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم واگذار خواهد شد و دیگر نیازی به تایید و موافقت وزیر جنگ نیست.

براین اساس، نتانیاهو در نظر دارد با این تصمیم جدید، روند شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی را که پیش از این با موانعی روبرو بود را تسریع بخشد.

در همین رابطه، کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پی این تصمیم جدید نتانیاهو، شورای عالی برنامه‌ریزی و عمرانی این رژیم امروز برای تایید مجوز ساخت ۴۵۶۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه‌باختری تشکیل جلسه می‌دهد.

بنابراین گزارش، تصویب ساخت این واحدهای جدید صهیونیست‌نشین در راستای طرحی ۱۰ هزار واحدی است که نهایی شدن آن با تلاش‌های اسموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو، رخ داده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم آن را اقدامی خطرناک در راستای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی دانست.

در همین راستا، خلیل التفکجی کارشناس فلسطینی در امور شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بیان داشت: تصمیم تفویض اختیارات تصویب شهرک‌سازی به وزیر دارایی کابینه نتانیاهو، در راستای تغییر ترکیب جمعیتی در فلسطین اشغالی است و اقدامی است که بر خلاف رویه ۲۵ سال گذشته کابینه‌های صهیونیستی اتخاذ شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا