بین الملل

نتایج انتخابات به لبنان قدرت و استقامت بیشتری می بخشد

نبیه بری:

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه کشورش از همه عناصر قدرت برای حفظ ثروت هایش برخوردار است، گفت: نتایج انتخابات پارلمانی به لبنان قدرت و استقامت بیشتری می بخشد و همه باید به آن تمکین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنانی درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور خطاب به رأی دهندگان لبنانی ضمن قدردانی از آنها برای حضور گسترده و بی سابقه در انتخابات گفت: اطمینان داشته باشید که دستاورد شما به لبنان قدرت و استقامت بیشتری می بخشد.

وی در ادامه گفت: مطلوب این است که همه طرف‌ها به تصمیمات و انتخاب‌های مردم تمکین کنند.

نبیه بری تصریح کرد: لبنان صاحب ریشه دارترین دموکراسی در تاریخ است ولی متأسفانه برخی‌ها در داخل گرفتار عقده عدم پختگی ملّی هستند.

وی گفت: امیدواریم که نتایج انتخابات به فرصتی تبدیل شود که در آن، گفتمان تنش آفرین را کنار بگذاریم و همه به آرامش برسند. باشد که روز اعلام نتایج انتخابات پارلمانی به روزی تبدیل شود که در آن لبنانی‌ها نفرت پراکنی را متوقف کنند.

رئیس مجلس لبنان تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که قانون فراتر از قید و بندهای فرقه‌ای و طایفه‌ای را تصویب کنیم و سن رأی دادن را به ۱۸ سال کاهش دهیم.

نبیه بری در پایان اظهار داشت: ثروت‌ها و منابع درآمدی لبنان یک حق حاکمیتی است که قابل سازش و چشم پوشی نیست. لبنان از تمام عناصر قدرت برای حفظ ثروت‌هایش برخوردار است.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار و نتایج آن امروز سه شنبه اعلام شد. در مجموع حزب الله و جنبش امل ۳۱ کرسی، حزب سوسیالیست ترقی خواه به ریاست ولید جنبلاط ۹ کرسی، حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع ۲۰ کرسی و حزب جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل نیز ۱۸ کرسی پارلمان لبنان را بدست آوردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا