بین الملل

نخست‌وزیر انگلیس با رئیس‌ امارات گفت‌وگو کرد


نخست‌وزیر انگلیس و رئیس امارات عربی متحده درباره مسائل مختلف از جمله افزایش همکاری نظامی و اهم موضوعات منطقه و جهان از جمله «ایران» و جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از گفت‌‌وگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی و تبادل نظر در زمینه همکاری‌های دوجانبه و امور منطقه‌ای و بین‌المللی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «ریشی سوناک » نخست وزیر انگلیس و رئیس امارات  روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با هم بر افزایش همکاری دفاعی و تجاری تاکید کردند. امارات قصد دارد سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد پوندی در صنایع راهبردی انگلیس انجام دهد و وعده انجام زودتر از موعد آن‌را داده است.

انگلیس به دنبال تقویت روابط خود با کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس است و امارات نیز متعهد شده که بیش از ۱۳ میلیارد دلار در زمینه انرژی‌های پاک و  فناوری در انگلیس سرمایه گذاری کند.

نخست وزیر انگلیس و رئیس امارات علاوه بر رایزنی در زمینه برگزاری اجلاس تغییران اقلیمی که قرار است چندی دیگر در امارات برگزار شود، در مورد مسائل امنیت بین‌الملل، از جمله حمله روسیه به اوکراین و ایران گفت‌وگو کردند. به جزئیات بیشتری از مذاکرات این دو مقام ارشد در خصوص ایران و روسیه اشاره‌ای نشده است. 

ریشی سوناک و شیخ بن زاید بر اهمیت روابط دفاعی و امنیتی از جمله همکاری نظامی و تبادل اطلاعات تاکید کردند.

ارتش کشور کوچک امارات به ویژه نیروی هوایی این کشور به شدت به تجهیزات غربی متکی است، با این حال اخیرا مقام‌های اماراتی خواستار خرید برخی تجهیزات روسی شده‌اند. یک مقام ارشد نظامی امارات متحده عربی پیشتر از تمایل کشورش برای خرید جنگنده نسل پنجم خبر داده بود.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا