بین الملل

نخست وزیر نیوزیلند: مایلم در زمان مناسب از انگلیس جدا شده و مستقل شویم


نخست وزیر جمهوریخواه نیوزیلند که عازم لندن شده است نسبت به مستقل شدن از انگلیس ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه گفت که مایل است این کشور از  انگلیس مستقل شود.

به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس» «کریس هیپکینز» نخست وزیر نیوزیلند امروز با پرواز ۲۴ ساعته «اوکلند» را به مقصد «لندن» برای شرکت در مراسم تاجگذاری «چارلز سوم» پادشاه انگلیس  ترک کرد.

بر اساس این گزارش، نیوزیلند در جنوب غربی اقیانوس آرام است و از دو جزیره بزرگ و شمار بسیاری  جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار «نیووی» و «جزایر کوک»، را هم در بر می‌گیرد.

هیپکینز پیش از سفر به خبرنگاران  گفت: «در زمان ایده‌آل، نیوزیلند به یک کشور کاملا مستقل تبدیل خواهد شد و روی پای خود در جهان خواهد ایستاد، همانطور که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم.»

بر اساس این گزارش، نیوزیلند قبلا مستعمره انگلیس بود و اکنون خودمختار است اما چارلز سوم و رئیس دولت نیوزیلند نیز محسوب می‌شود. یک فرماندار کل، نماینده چارلز سوم در نیوزیلند است.

در فوریه ۲۰۲۲ و در زمان پایان سلطنت «ملکه الیزابت دوم» حدود نیمی از شهروندان نیوزیلند  گفتند که می‌خواهند  بخشی از کشورهای مشترک المنافع باقی بمانند و کمی بیش از یک سوم خواهان استقلال بودند.

 به گزارش این منبع خبری، هیپکینز گفت که در دیدار با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس در مورد جنگ در اوکراین و نقش انگلیس  در  اقیانوس هند و آرام  گفت‌وگو خواهد کرد.

 این گزارش حاکیست، طرح کنونی پرچم نیوزیلند همسان با طرح پرچم انگلیس است و از آنجایی که این کشور سالیان سال  مستعمره  انگلیس بوده است، پرچم ملی آن نماد سرزمین‌های مشترک المنافع بوده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا