بین الملل

نشانه‌های مثبتی از بهبود وضعیت آب در زمستان وجود دارد

وزیر امور آبی عراق:

وزیر منابع آبی عراق ابراز امیدواری کرد که در پی سفر یک هیئت فنی به ترکیه، عراق شاهد بهبود نسبی وضعیت رهاسازی آب باشد با وجود اینکه تاکنون هیچگونه بهبودی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الصباح، وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که تاکنون شاهد بهبود رهاسازی آب از سوی ترکیه با وجود اینکه وعده انجام آن را داده، نبوده ایم.

عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق گفت که رودخانه دجله شاهد کاهش بسیار سطح آب است و دلیل آن رهاسازی کم آب از سوی ترکیه، دست اندازی برخی کشاورزان به حریم رودخانه، تداوم آبیاری سنتی و هدر رفتن آب توسط پرورش دهندگان ماهی است.

وی ابراز امیدواری کرد که در پی سفر یک هیئت فنی به ترکیه، عراق شاهد بهبود نسبی وضعیت رهاسازی آب باشد با وجود اینکه تاکنون هیچگونه بهبودی وجود ندارد.

ذیاب ضمن تکذیب قصد وزارت منابع آبی برای ساخت سدهای مخزنی گفت که سدهایی که برنامه ساخت آنها ریخته شده برای مدیریت سیلاب است و افزود که هماهنگی سطح بالا با اقلیم کردستان عراق درخصوص مدیریت سدهای دربندیخان و دوکان ادامه دارد.

عبدالله تاکید کرد که تابستان کنونی، آخرین تابستان شاهد خشکسالی و کمبود آب ۴ ساله است چرا که نشانه های مثبتی از بهبود وضعیت آب در زمستان وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا