بین الملل

نشست وزرای دفاع روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو


وزیر دفاع روسیه در نشست با همتایان ایرانی، سوری و ترکیه‌ای خود در مسکو، درباره تقویت امنیت سوریه و مبارزه با تروریسم رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) از برگزاری نشست چهارجانبه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با «محمدرضا قرایی آشتیانی»، «حلوصی آکار» و «علی محمود عباس» همتایان خود از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و سوریه در مسکو خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «وزرای دفاع روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در این نشست بر تمایل خود برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و افزایش تلاش‌ها جهت بازگشت آوارگان به وطن خود تاکید کردند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وزرای دفاع چهار کشور ضمن تاکید بر سازنده بودن این نشست، خواستار تداوم اینگونه گفتگوها برای ایجاد ثبات در سوریه شدند.

بر این اساس، شویگو، قرایی آشتیانی، آکار و عباس در این نشست درباره اقدامات عملی برای تقویت امنیت جمهوری عربی سوریه، عادی‌سازی روابط دمشق با آنکارا، مقابله با تروریسم و مبارزه با افراط‌گرایی در سوریه گفتگو کردند.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که شویگو با هرکدام از همتایان ایرانی، سوری و ترکیه‌ای خود نیز نشست‌های دوجانبه‌ای درباره روابط متقابل کشورها داشت.

 

 

نشست مشترک چهارجانبه آنکارا، مسکو، تهران و دمشق در پایتخت روسیه در شرایطی انجام شده که چندی قبل مسکو میزبان نشست معاونان وزرای خارجه این چهار کشور بود.

برگزاری این نشست‌ها پس از آن صورت گرفته که مقام‌های ترکیه به رغم روابط پر تنش سال‌های اخیر با سوریه، طی ماه‌های گذشته اظهارنظرهای مثبتی درباره برقراری دوباره روابط آنکارا و دمشق مطرح کرده‌اند.

مقام‌های دمشق اما با تکرار موضع سوریه درباره حضور غیرقانونی و اشغالگرانه ترکیه در خاک سوریه، خواستار پایان این حضور هستند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا