بین الملل

نظامی اوکراینی: در هر 100 متر پیشروی، 5 نفر تلفات می‌دهیم


روزنامه اوکراینی به نقل از نظامیان این کشور از اوضاع اسف‌بار میدانی در جریان ضدحملات علیه روسیه خبر داد و گفت نیروهای اوکراینی به دلیل تلفات سنگین روحیه خود را باخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش‌ها، با افزایش تلفات ارتش اوکراین در ضدحملات علیه روسیه، نیروهای اوکراینی روحیه خود را از دست می‌دهند. 

یک پیاده‌نظام ارتش اوکراین که خواست ناشناس بماند، به «کی‌یف پست» گفت: «هر صد متر از زمینی که به دست می‌آوریم به معنای چهار تا پنج پیاده‌نظام است که صفوف را ترک کرده‌اند. این میانگین تلفات است». وی افزود به محض حمله به مواضع روسیه، آن‌ها از توپخانه برای کوبیدن مواضع ما از جلو تا عقب استفاده می‌کنند. 

به گزارش «بیزنس اینسایدر»، وی درباره آنچه در جریان ضدحملات در حال رخ دادن، گفت: تا زمانی که ایستاده‌ایم و حرکت نمی‌کنیم می‌توانیم بگوییم تلفاتی وجود ندارد؛ ممکن است برخی جراحات جزئی باشد. به محض آن که به جلو می‌رویم، تلفات سنگینی وجود دارد. تا نصف (نیروهای) یک یگان در ازای هر کیلومتری که می‌گیریم؛ و معلوم هم نیست بعداً بتوانیم کیلومتر به دست آمده را حفظ کنیم. 

به گفته این سرباز که نزدیک دونتسک تحت کنترل روسیه می‌جنگد، یگان او چند سنگر روسیه را گرفت و بعد از دست داد «زیرا به نیروهای مسلح اوکراین آموزش گرفتن آن‌ها داده شده اما چگونگی حفظ آن‌ها در مقابل ضدحملات را تمرین نداده‌اند». 

یک پزشک رزمی ناشناس هم به کی‌یف پست گفت به روس‌ها هشدارهای اولیه زیادی درباره ضدحملات داده شد که باعث شد خود را به خوبی آماده کنند. وی توضیح داد: «نیروهای روسیه با ایجاد میدان‌های مین متراکم که به معنای آن است که نیروهای اوکراین با سرعت حلزون حرکت می‌کنند، آماده شدند و هر اینچ مربع مین‌گذاری شده است». به گفته این نظامی اوکراینی، بسیاری از نیروهای مهندس رزمی کشته می‌شوند زیرا جلوتر از سایر نیروها حرکت می‌کنند. 

سرباز مورد استناد این روزنامه اوکراینی در ادامه سخنانش درباره مصایبی که نیروهای این کشور برای مقابله با نیروهای روسیه مواجه هستند، گفت: علاوه بر مقابله با مین‌ها سربازان اوکراینی با حملات تله‌های انفجاری، حملات گلوله‌ای، بمب‌های سریالی، توپخانه و غیره مواجه هستند. 

وی گفت: در یک ماه تنها یک کیلومتر و نیم پیشروی کرده‌ایم. ما اینچ به اینچ جلو می‌رویم اما فکر نمی‌کنم ارزش اینهمه نیروی انسانی و تجهیزاتی را که هزینه کرده‌ایم داشته باشد. به گزارش کی‌یف پست، با وجود موارد بدتر شدن روحیه در بین نیروهای اوکراینی، سربازان دیگر گفتند واحدهای آن‌ها همچنان مایل به ادامه حمله هستند. 

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد از زمانی که کی‌یف در ماه گذشته ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط بشدت دفاعی روسیه دست نیافته است.

کی‌یف می‌گوید عمداً کُند پیش می‌رود تا از تلفات بالا در خطوط دفاعی مستحکم شده و پر از مین روسیه جلوگیری کند و در حال حاضر بر تضعیف لجستیکی و فرماندهی آن متمرکز است. اما مسکو می‌گوید ضدحملات اوکراین شکست خورده است. 

دیروز یکشنبه (۲۴ ژوئیه) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود ضدحمله اوکراین را شکست‌خورده خواند. وی همچنین گفت در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از تجهیزات نظامی که غرب در اختیار اوکراین قرار داده، در منطقه عملیات نظامی ویژه منهدم شد. رئیس‌جمهور روسیه در خصوص انهدام بیش از ۱۵ تانک لئوپارد و بالغ بر ۲۰ خودروی زرهی بردلی ارتش اوکراین گفت: «هرگز این همه خودروی (زرهی) خارجی را در یک روز نابود نکرده بودیم». 

وی در خصوص تلفات اوکراین هم به همتای بلاروسی خود گفت نیروهای اوکراینی از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار پرسنل خود را از دست داده‌اند. 

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شامگاه دوشنبه (۱۷ ژوئیه) در نشست شورای امنیت این سازمان گفت اوکراین بیش از یک ارتش و تقریباً همه تسلیحات خود را از زمانی که از شرکت در مذاکرات خودداری کرد، از دست داده است. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم ۲۱ تیر در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست داده‌اند. 

پایان پیام/ص


آگهی
دکمه بازگشت به بالا