بین الملل

نقشه‌های کاخ سفید علیه عراق

المعلومه بررسی کرد؛

یکی از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی از نقشه‌های شرورانه کاخ سفید علیه امنیت و ثبات عراق پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، جبار عوده، یکی از رهبران ائتلاف گروه‌های سیاسی شیعی عراق با نام «چارچوب هماهنگی» تاکید کرد که کاخ سفید، نقشه‌های شرورانه ای در سر دارد که از طریق آنها می‌خواهد ثبات عراق را هدف قرار دهد.

وی اضافه کرد: انتقال خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول در سوریه به عراق، باعث ایجاد خطرات امنیتی برای کشورمان می‌شود. آمریکا از ماه‌ها قبل برای بازگرداندن این عناصر تروریست بدون اجرای تحقیقات لازم، فشار می‌آورد.

عوده تصریح کرد: نمی‌توانیم اجازه دهیم کسانی که دستشان به خون بی گناهان آلوده است به کشور بازگردند. تمام کسانی که مرتکب قتل شده‌اند باید به دادگاه‌های عراق تحویل داده تا مجازات شوند و خلاف این روند، باعث از بین رفتن امنیت عراق می‌شود.

وی بیان کرد: اردوگاه الهول سوریه، دربرگیرنده هزاران خانواده داعشی است که اکثر آنها به فرماندهان فراری داعش وابستگی دارند.

از سوی دیگر، تحرکات غیرقانونی آمریکایی‌ها در مهم‌ترین نقطه مرزی میان عراق، سوریه و اردن در سایه افزایش حمایت آنها از عناصر تروریست و انتقال این عناصر به خاک عراق با هدف تقویت پایگاه‌های خود و ایجاد ناامنی در الانبار، تشدید شده است.

«صفاء الاعسم» یکی از کارشناسان امنیتی عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی به اقدامات تحریک آمیز خود در منطقه مرزی التنف ادامه می‌دهند تا از این طریق، بتوانند در این منطقه باقی بمانند. این نظامیان اشغالگر، با عناصر تروریست در منطقه التنف همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: تا زمانیکه آمریکایی‌ها قصد ماندن در عراق را داشته باشند، تهدیدات امنیتی از سوی داعش همچنان ادامه خواهد یافت و این همان دلیل آشکار میزان همکاری و هماهنگی میان آنها است.

الاعسم تصریح کرد: حضور نظامیان آمریکایی در منطقه التنف و افزایش تنش‌های نظامی با همکاری محافل تروریستی با هدف تقویت حضور این اشغالگران در پایگاه عین الاسد واقع در الانبار انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه عراق می‌تواند از حضور هر نیروی نظامی خارجی دیگری غیر از آمریکا، بهره ببرد، اما آمریکایی‌ها بر دولت عراق برای باقی ماندن در این کشور فشار می‌آورند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا