بین الملل

نقش برخی مقامات دولت سابق در انفجارهای کنونی افغانستان

یک روزنامه نگار و سخنگوی سابق تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» نسبت به دست داشتن برخی مقامات دولت سابق در انفجارهای افغانستان هشدار داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فضل الرحمان اوریا» سخنگوی سابق تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» در توییترش هشدار داده است که احتمالا حملات علیه مساجد و مدارس در افغانستان توسط برخی مقامات دولت سابق ادامه خواهد یافت.

وی در توییترش انگشت اتهام حملات اخیر را به سوی «مارشال دوستم» و «امرالله صالح» و برخی دیگر گرفته است.

این روزنامه نگار افغانستان در توییترش نوشته است که «هزاره انفجارات زنجیری دوستم، صالح و باندهای شر و فساد کولابی ها علیه مساجد و مکاتب هزاره‌ها ادامه می‌یابد.»

<a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d8%ba%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86'>کشور افغانستان</a> , <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86'>طالبان</a> ,

«آنتونی کردزمن» تحلیلگر ارشد آمریکایی چندی قبل به «ایندیپندنت» گفته بود که سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) حدود 250 میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار مارشال «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان قرار داده است.

کردزمن همچنین تصریح کرده بود که با توجه به نفوذ مارشال دوستم در مناطق شمالی افغانستان، قرار است از این طریق ناامنی‌ها در این کشور کلید زده شود.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا