بین الملل

نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه:آماده گفتگو با دمشق هستیم

با عقب‌نشینی از مواضع خصمانه؛

نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه با عقب‌نشینی از مواضع خصمانه گذشته خود، از آمادگی برای مذاکره با دولت دمشق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشروق، اداره خودمختار شمال و شرق سوریه که شاخه اداری و سیاسی شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) وابسته به آمریکا به شمار می‌رود با صدور بیانیه‌ای از طرح خود برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه خبر داد.

این نیروها اعلام کردند که بعد از شکست تمام طرح‌های بین‌المللی به دنبال حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه براساس مبانی بین‌المللی هستند و از دولت سوریه می‌خواهند اقدامات فوری برای تسریع این روند اتخاذ کند.

نیروهای مذکور در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از خاک سوریه در استان‌های رقه، دیرالزور، الحسکه و حومه شرقی حلب را با حمایت آمریکا در کنترل خود دارند.

آنها در این بیانیه، از آمادگی خود برای دیدار با نمایندگان دولت دمشق و مذاکره با آنها و تمام طرف‌های سوری برای ارائه طرح‌های خود و دستیابی به راه کاری برای حل بحران این کشور خبر دادند.

در بیانیه مذکور آمده است: باید منابع و درآمدهای اقتصادی در سوریه به صورت عادلانه میان مناطق مختلف این کشور توزیع شود چرا که درآمدهای حاصل از نفت، گاز و محصولات کشاورزی متعلق به تمام مردم سوریه است. تمام اقشار مردم سوریه باید از گفتگو و مذاکره در روند توافق با دولت دمشق، مشارکت داشته باشند.

نیروهای مذکور بر تداوم مبارزه با تروریسم و جنگ علیه داعش و تشکیلاتی که امنیت سوریه را هدف قرار داده، تاکید کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا