بین الملل

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شرایط در کرانه باختری

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اقدامات صهیونیست‌ها باعث بحران سلامت در کرانه باختری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه تمرکز توحش ارتش رژیم صهیونیستی معطوف به عملیات در غزه است اما کرانه باختری رود اردن نیز از جنایات این رژیم بی نصیب نمانده است. حملات گسترده شهرک‌نشینیان به فلسطینیان در کنار حمایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی از این جمله است.

بر این اساس، سازمان جهانی بهداشت امروز زنگ بحران سلامت در کرانه باختری به دلیل اقدامات صهیونیست‌ها را به صدا در آورد.

تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت در اینباره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما شاهد جان باختن بیش از ۵۰۰ فلسطینی شامل ۱۲۴ کودک از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در کرانه باختری بوده‌ایم. این در حالی است که طی همین مدت ۵ هزار و ۱۵۰ غیرنظامی نیز مجروح شده‌اند که ۸۰۰ کودک در میان آنها بوده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان جهانی بهداشت به فوریت خواستار حفاظت از غیرنظامیان و سیستم بهداشت و درمان در کرانه باختری است. قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید مورد احترام قرار گیرد. این امر بدان معناست که مراکز درمانی باید در هر شرایطی مورد محافظت قرار گیرد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد حملات به زیرساخت‌های بهداشت در کرانه باختری و اعمال محدودیت‌ها در حرکت خودروهای امدادی آسیبی جدی به سیستم بهداشت و درمان در این منطقه وارد کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا