بین الملل

هشدار شورای انتقالی نیجر درباره احتمال مداخله نظامی «اِکُواس»

هشدار شورای انتقالی نیجر درباره احتمال مداخله نظامی «اِکُواس»

پس از کودتا در نیامی، شورای نظامی جدید نیجر با صدور بیانیه‌ای نسبت به هرگونه مداخله خارجی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد در صورت مداخله نظامی نیجریه پاسخ فوری خواهد داد.

پس از کودتا در نیامی و برکناری رئیس جمهور، شورای نظامی جدید نیجر با صدور بیانیه‌ای نسبت به هرگونه مداخله خارجی در این کشور هشدار داد و اعلام کرد در صورت مداخله نظامی نیجریه پاسخ فوری خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای نظامی نیجر، شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت هرگونه تلاش یا مداخله نظامی به نیامی از سوی جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) فوراً پاسخ نظامی خواهد داد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که یکی از اعضای شورای نظامی تازه تأسیس نیجر در بیانیه‌ای شدید اللحن عنوان کرد که در صورت هرگونه اقدام نظامی از سوی جامعه اقتصادی غرب آفریقا یا نیروهای دفاع و امنیت کشور نیجریه علیه هر یک از اعضای شورای نظامی نیجر به استثنای دولت‌های دوست (بورکینافاسو و مالی) که عضویت آنها را در گروه اقتصادی «اکواس» تعلیق شده، واکنش سخت نظامی خواهد داد.

از سوی دیگر، شورای نظامی نیجر با صدور بیانیه‌ای فعالیت ۴ تن از سفیران این کشور از جمله در فرانسه، توگو، نیجریه و آمریکا را در اعتراض به مداخله این کشورها در نیامی متوقف کرد.

در خبری مرتبط، شورای نظامی نیجر روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای جدید دیگر اعلام کرد که توافق‌های نظامی بین نیامی و پاریس پس از کودتای هفته گذشته را نیز باطل کرده است.

گفتنی است نظامیان ارتش نیجر در بامداد روز پنجشنبه (۲۷ ژوئیه / مرداد) هفته گذشته در کودتای نظامی علیه محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر، وی را از قدرت برکنار کردند و دستور بستن پایانه‌های مرزی و منع آمد و شد را صادر کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا