بین الملل

هشدار صنعاء جواب داد؛ وعده منصور هادی برای کاهش محاصره یمن


دولت مستعفی یمن مدعی شد که ترتیباتی برای گشودن فرودگاه صنعاءو رفع توقیف کشتی‌های حامل نفت یمن و گشودن گذرگاه‌ها در تعز اتخاذ کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امروز جمعه گفت که ترتیباتی برای آزادی همه اسرا، گشودن فرودگاه صنعاء و رفع توقیف کشتی‌های حامل نفت در بندر الحدیده و گشودن گذرگاه‌ها در شهر تعز اتخاذ شده است.

بن مبارک در بیانیه‌ای که در فیس بوک منتشر کرد، گفت: این امر در چارچوب موضع ثابت دولت یمن(دولت مستعفی منصور هادی) در حمایت از هر گونه تلاش‌ها برای کاستن از درد و رنج بشری و در سایه فضای مثبت برای رایزنی‌های یمنی-یمنی در ریاض و طرح‌های منطقه‌ای و بین المللی برای ایجاد آتش بس به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

وی افزود که شخص منصور هادی دستور داده که همه ترتیبات لازم برای آزادی همه اسرای یمنی، گشودن فرودگاه صنعاء، رفع توقیف همه کشتی‌های نفتی در بندر الحدیده و گشودن گذرگاه‌ها در شهر محاصره شده تعز و هر آنچه برای کاستن از رنج فرزندان یمنی لازم است، اتخاذ شود.

دولت نجات ملی یمن در صنعاء سه روز به ائتلاف سعودی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره علیه یمن مهلت داده بود که این مهلت شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.

در همین حال ائتلاف سعودی شامگاه سه شنبه از توقف عملیات نظامی در یمن خبر داد و مدعی شد که در پاسخ به دعوت شورای همکاری و به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای رایزنی‌های ریاض و ایجاد صلح، عملیات نظامی علیه یمن را متوقف کرده است.

وعده دولت مستعفی یمن برای کاهش محاصره یمن اگرچه به ظاهر به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و کمک به پیشبرد مذاکرات ریاض مطرح شده است، اما به احتمال زیاد در پی هشدارهای صنعاء درباره ازسرگیری عملیات‌های تهاجمی در پاسخ به ادامه محاصره یمن بوده است.

انتهای پیام/.

 


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا