بین الملل

هشدار عراق درباره عدم توجه به شایعات و ویدئوهای تاریخ گذشته


یک نهاد اطلاع‌رسانی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق، از مردم این کشور خواست تا به شایعات و برخی ویدئوهای غیر واقعی و تاریخ گذشته توجهی نکنند.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، نهاد اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» در بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود از مردم عراق خواست تا توجهی به شایعات فضای مجازی نکرده و از اشتراک گذاشتن فیلم‌هایی که برای زمان‌های گذشته است، خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است که فرماندهی عملیات مشترک عراق بر ضرورت مقابله با شایعات و پخش اخبار کذب یا اشتراک گذاشتن ویدئوها و تصاویری که مربوط به اتفاقات گذشته است، تأکید دارد و در این میان برخی عامدانه به دنبال چنین اقداماتی هستند.

الاعلام الامنی در ادامه گفت که اخیر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد تک تیراندازها در حال هلی‌برن بر روی ساختمان‌های منطقه سبز هستند، در حالی که این فیلم مربوط به گذشته و رزمایش نیروهای یگان مبارزه با تروریسم است.

در پایان این بیانیه از مردم عراق خواسته شده تا اطلاعات را از منابع رسمی دریافت کنند و عراق «امانتی بر دوش همگان» است که باید از آن حفاظت کرد.

عراق از بعد از ظهر روز گذشته شاهد تحولات پیچیده و خون‌آلودی است که با کناره‌گیری ظاهری مقتدی الصدر از فعالیت‌های سیاسی شروع شد و تاکنون ۳۰ کشته و بیش از ۷۰۰ زخمی در پی داشته است.

نیروهای حامی جریان صدر و آشوبگرانی که خود را وارد منطقه سبز کرده‌اند از روز گذشته با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند و عی‌رغم اعلام حکومت نظامی در تمامی شهرهای عراق، اما همچنان درگیری‌ها ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

به گفته منابع عراقی، بیش از ۱۰۰ موشک آر.پی.جی تاکنون به شکل بی هدف به مناطق مختلف منطقه سبز شلیک شده است.

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا