بین الملل

همانند گذشته، پیروزی متعلق به مردم «دونباس» خواهد بود

پوتین:

رئیس جمهور روسیه ابراز اطمینان کرد که مردم دونباس، همانند اجداد خود به زودی طعم پیروزی را خواهند چشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه ارتش دو جمهوری تازه خودخوانده دونتسک و لوهانسک (که مسکو آن ها را به رسمیت شناخته است) را از حیث مبارزه برای استقلال، با اجداد خود در زمان جنگ جهانی مقایسه کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در آستانه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم علیه رایش سوم (روز پیروزی)، پیام تبریکی خطاب به مردم دونتسک و لوهانسک صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: در حال حاضر ارتش جمهوری های دونتسک و لوهانسک، درست مانند اجدادشان در جنگ بزرگ میهنی برای رهایی از دست نازیسم می جنگند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که همانند سال ۱۹۴۵، پیروزی از آنِ مردم دونباس خواهد بود.

پوتین همچنین در پیام هایی به کشورهای مشترک المنافع لزوم جلوگیری از ظهور دوباره نازیسم را که به گفته او در گذشته رنج و بدبختی زیادی را به مردم بسیاری از کشورها تحمیل کرد، یادآور شد.

در بخشی از پیام پوتین آمده است: ما باید حقیقت وقایع (جنگ جهانی دوم)، ارزش های معنوی مشترک و سنت‌ های دوستی برادرانه خود را حفظ کرده و آنها را به آیندگان منتقل کنیم.

رئیس جمهور روسیه با استناد به لزوم حفاظت از جمهوری های دونباس، عملیات نظامی ویژه کشورش در خاک اوکراین را مجاز شمرد.

بنا به استدلال پوتین مردم دونباس از سوی کی یف قربانی نسل کشی شده اند، رژیمی که پس از کودتای مورد حمایت غرب در سال ۲۰۱۴ شکل گرفت. به گفته پوتین، بنابراین روسیه نمی توانست مدت بیشتری بی تفاوت بماند، مجبور به مداخله در اوضاع شد و عملیات نظامی ویژه را در ۲۴ فوریه آغاز کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا