بین الملل

همکاری‌های تاجیکستان و ترکمنستان در زمینه کشاورزی توسعه می‌یابد


سفیر تاجیکستان در «عشق‌آباد» با معاون نخست وزیر ترکمنستان در امور مجتمع کشت و صنعت دیدار و روند چگونگی گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «وفا نیت‌بیک‌زاده» سفیر تاجیکستان در عشق‌آباد با «تانگریقلی آتاخالی‌اف» معاون نخست وزیر ترکمنستان در امور مجتمع کشت و صنعت دیدار کرد.

مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان با اعلام این مطلب گفت که طی این دیدار دو طرف روند گسترش روابط دوجانبه بین کشورهای یکدیگر را مثبت ارزیابی کردند.

مقامات تاجیک و ترکمن وضعیت کنونی و فرصت‌ها در زمینه توسعه بیشتر همکاری بین دو کشور از جمله چشم‌انداز گسترش روابط در چنین زمینه‌های مانند تجارت و اقتصاد، کشاورزی، بهداشت، صنعت، علم و آموزش را بررسی کردند.

شایان ذکر است که در چارچوب سفر رئیس جمهور ترکمنستان به تاجیکستان در می سال 2023 بین دو طرف بسته بزرگی از اسناد از جمله توافقنامه‌‌های در زمینه گسترش مشارکت در حوزه‌های بهداشت و درمان، تضمین امنیت سایبری بین‌المللی و دامپزشکی به امضا رسید.

دو طرف همچنین برنامه فعالیت‌های مشترک برای گسترش همکاری‌های بیشتر در زمینه افزایش جریان بار و فعال‌سازی حمل و نقل چندوجهی برای سال‌های 2023-2025 به تصویب رساندند.

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا