بین الملل

همکاری قرقیزستان و چین در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر


وزیرکشور قرقیزستان با وزیر امنیت عمومی چین درشهر بیشکک دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه بین نهادهای مجری قانون گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «اولان نیازبکوف» وزیر کشور قرقیزستان با «دو هانوی» معاون وزیر امنیت عمومی و رئیس کابینه دولتی مبارزه با تروریسم چین در چارچوب ساختار منطقه‌ای ضدتروریستی سازمان همکاری شانگهای در بیشکک دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیازبکوف خاطرنشان کرد: امروزه جنایات سازمان یافته، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر با تلاش‌های یک دولت شکست ناپذیر هستند. مبارزه با آنها مستلزم و اقدام مشترک و هماهنگ توسط سازمان‌های مجری قانون بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای مرزی و همسایه است.

وی گفت: کشورهای ما مواضع مشترکی در مورد مسائل همکاری در مبارزه با تروریسم بین المللی، جدایی طلبی و افراط گرایی و همچنین جرایم سایبری، جنایات سازمان یافته فراملیتی و تهدید قاچاق مواد مخدر دارند.

هانوی آمادگی خود را برای توسعه بیشتر و گسترش همکاری‌ها تایید و خاطرنشان کرد که روند مثبتی در هماهنگی وزارتخانه‌های دو کشور وجود دارد.

در پایان این دیدار موضوعات تقویت بیشتر روابط قرقیزستان و چین مورد بررسی قرار گرفت و هر دو طرف از سطح فعلی همکاری‌های دوجانبه بین نهادهای مجری قانون قدردانی کردند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا